کمیته فناوری اطلاعات شورا پس از یکسال وقفه مجددأ فعال شد/ تحقق شفافیت، کلید پاسخگویی به مردم
کمیته فناوری اطلاعات شورا پس از یکسال وقفه مجددأ فعال شد/ تحقق شفافیت، کلید پاسخگویی به مردم

آمره با اشاره به تجربه موفق شهرهای پیشرو در پیاده‌سازی سیستم‌های شفافیت اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه‌های آنلاین شفافیت که اطلاعات مالی، عملکردی و تصمیم‌گیری‌های شهرداری را به‌صورت شفاف و در دسترس عموم قرار می دهند، می‌توان این امید را ایجاد نمود که اعتماد عمومی به این نهادمردمی شورا افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، مهندس معصومه آمره عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مقدس قم در حاشیه یکصدو سی و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به مقوله شفافیت در عصر حاضر اظهار داشت: شفافیت به‌عنوان یکی از اصول بنیادی حکمرانی مردمی و مدیریت بهینه منابع، اهمیت ویژه‌ای در دستگاه‌های اجرایی دارد، این مقوله نه‌تنها باعث افزایش اعتماد عمومی به نهادها و سازمان‌ها می‌شود بلکه باعث بهبود عملکرد و کاهش فساد اداری نیز می‌گردد.

وی ادامه داد: از جمله اثرات مثبت شفافیت موجب افزایش اعتماد مردمی، کاهش فساد و تخلفات خواهد شد.

آمره افزود: با توجه به اهمیت بالای شفافیت، این نیاز در شهرداری قم بیش از پیش احساس می‌شود، و برای رسیدن به این هدف، لازم است تا اقدامات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لزوم برگزاری جلسات تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای افزایش شفافیت اظهار داشت: این جلسات می‌توانند با حضور کارشناسان و متخصصین داخلی و خارجی برگزار شده و تجارب موفق دیگر شهرها و کشورها نیز مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه‌های آنلاین شفافیت که اطلاعات مالی، عملکردی و تصمیم‌گیری‌های شهرداری را به‌صورت شفاف و در دسترس عموم قرار می دهد.

وی افزود: با عطف به موارد مطرح شده، با آغاز فعالیت سال چهارم هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم با یکسال وقفه کمیته هوشمندسازی و IT مجددأ ذیل هیئت رئیسه فعال شد ان شاالله با برگزاری جلسات کمیته هوشمندسازی فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر قم از حیث نرم افزاری و زیر ساختی موارد مطروحه مورد توجه خواهد بود و گزارشات پیگیری و انجام آن به استماع مردم شریف قم خواهد رسید.

  • منبع خبر : شورای شهر قم