مهم‌ترین نقش و رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چیست؟
مهم‌ترین نقش و رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چیست؟

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم مهم‌ترین دستاوردها، وظایف و نقش این شورا را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام‌ محمدحسن ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای شورای تبلیغات اسلامی و اقدامات راهبردی آن در ۴۴ سال گذشته گفت: از دستاوردهای شورای هماهنگی تبلیغات در طول این سال‌های پربرکت نهاد انقلابی، حرکت در مسیر اصیل انقلاب اسلامی، شناخت لحظه‌ها و اقدام به‌هنگام شوراست.

ذاکری افزود: حضور مردم در صحنه‌های مختلف، نشان‌گر قدرت نرم جمهوری اسلامی است که ساماندهی، هدایت، مدیریت و برنامه‌ریزی آن از وظایف نهادهای عضو شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: با استعانت به توصیف مقام معظم رهبری که درباره‌ی این نهاد انقلابی فرمودند: “شناخت لحظه‌ها، حضور به‌هنگام در میدان و بصیرت‌افزایی حاصل حرکت جمعی این نهاد مردمی است”؛ می‌توان از بهترین دستاوردهای شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست.

وی در پاسخ به این سوال که سیاست‌ گذاری‌های شورا بر چه پایه‌ای بنا شده است، عنوان کرد: در حیطه‌ وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چند وظیفه اصلی تعریف شده که مطابق با اساس‌نامه‌ هیئت محترم وزیران به تصویب رسیده است. از جمله این وظایف؛ برنامه‌ریزی، سیاستگذاری، هدایت و راهبرد حرکت‌های جمعی و عمومی در مناسبت‌های انقلابی، ملی و مذهبی را عهده‌دار است‌. 

ذاکری تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک حرکت جمعی است که در بستر آن ۳۲ دستگاه دولتی، حاکمیتی و مردمی عضو هستند و به سمتی حرکت می‌کنند که بستر لازم را برای حرکت عمومی مردم فراهم کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در بیان مهم‌ترین رویکردهای این شورا گفت: پاسداشت و گرامیداشت ایام‌الله و روزهای مهم و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی از اهداف مهم و سرفصل اولویت‌های کاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تولید محتوا در چه جایگاهی قرار دارد، افزود: شورای هماهنگی متشکل از نهادهای مختلفی است که در یک نشست شرکت می‌کنیم و هر کدام متناسب با وظایف و امکانات مادی و معنوی دستگاه خود در خدمت این جریان قرار می‌گیرد. 

ذاکری گفت: باتوجه به مسیر روشنی که مقام معظم رهبری تحت عنوان جهاد تبیین مشخص کردند، در ۲ سال اخیر حرکت شورا بر این اساس شکل گرفته است. دستگاهایی مانند حوزه‌های علمیه، سپاه امام علی بن ابیطالب، سازمان تبلیغات و گروهای تخصصی جهادی مردمی که ظرفیت فکری خوبی در زمینه‌ی تولید محتوا دارند فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: نقش شورا این است که بستر را برای حرکت‌های مردمی فراهم کند. معمولا در مناسبت‌های مختلف ستادی تشکیل می‌شود. اتفاق مبارکی که در دور اخیر شورای هماهنگی تبلیغات رخ داد این بود که مناسبت‌های مذهبی در دستور کار شورا قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مناسبت‌های مختلفی از جمله دهه‌ کرامت، دهه‌ ولایت، جشن غدیر و نیمه شعبان بستر خوبی فراهم شد و گستردگی ویژه‌ای در سراسر کشور پیدا کرد. باتوجه به این‌که حرکت شورا یک حرکت جمعی‌ست، مستلزم این است که همکاری صادقانه‌ و صمیمانه‌ای بین دستگاه‌ها اتفاق بیافتد.

ذاکری عنوان کرد: عمده بحث تبلیغ ترویجی شورا بر عهده‌ رسانه ملی و صداوسیما و سایر رسانه‌‌ها است. باتوجه به اینکه استان قم جایگاه ویژه‌ای دارد و جریان‌ها در قم ملی و چه بسا جهانی است. مانند جریان نصب پرچم یالثارات الحسین بر فراز گنبد مسجد مقدس جمکران به مناسبت ترور شهید اسمائیل هنیه، که بازتاب گسترده جهانی پیدا کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: بصیرت خوب مردم در یک رویکرد و حضور و حرکت به‌هنگام در یک جریان بسیار تاثیرگذار است، هم‌افزایی بین نهادها و در نهایت اطلاع‌رسانی مناسب و پوشش خبری سریع در حوزه رسانه خروجی ثمربخشی را ایجاد می‌کند. 

وی در بیان رویکردهای شورا هماهنگی در زمینه‌ی گام دوم انقلاب تصریح کرد: یکی وظایفی که رهبر معظم انقلاب برعهده‌ی شورا هماهنگی تبلیغات گذاشتند؛ از جمله این تکالیف فعال کردن مساجد، کادرسازی و استفاده از جوانان انقلابی مبتکر و خلاق است. 

انتهای پیام/