هوای قم دوباره خاکی می‌شود
هوای قم دوباره خاکی می‌شود

مدیرکل هواشناسی قم از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و خیزش گردوخاک‌ تا روز پنجشنبه برای این استان خبر داد.

مهران حیدری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم با بیان اینکه هشدار سطح زرد هواشناسی از روز دوشنبه تا پنجشنبه برای استان قم صادر شده، گفت: در این مدت افزایش گرادیان فشاری و وزش باد نسبتا شدید را خواهیم داشت.

وی از وزش باد نسبتا شدید همراه با خیزش و نفوذ گرد و خاک در مناطق مختلف استان قم خبر داد و تصریح کرد: با توجه به این وضعیت، مردم باید توصیه های بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: بر اثر این مخاطره نفوذ و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی در جاده های مواصلاتی و احتمال اختلال در حمل‌و‌نقل جاده‌ای وجود دارد.

حیدری افزود: احتمال آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک و احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و خطر وقوع حادثه در کوهنوردی دور از انتظار نیست.

وی گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، احتیاط در عبور و مرو جاده‌ای، خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب زیاد و خودداری از توقف در کنار سازه‌های موقت ساختمان نیمه کاره یا درختان کهنسال ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه اجرای تمهیدات لازم جهت محافظت از تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک، اجرای تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک با استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، الزامی است.

انتهای پیام/