خدمت‌رسانی ۵ هزار نیروی هلال‌احمر به زائران اربعین‌ در عراق
خدمت‌رسانی ۵ هزار نیروی هلال‌احمر به زائران اربعین‌ در عراق

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم گفت: ۵ هزار نفر از نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌ احمر از مجموعه کادر اجرایی به زائران اربعین در کشور عراق خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، محمدرضا بهرامی در گفت‌وگوی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در ایام اربعین در ایران و عراق گفت: بحث امداد، نجات و درمان در خارج از کشور بر عهده‌‌ جمعیت هلال‌احمر است. در کنگره‌ بزرگ اربعین همه‌ دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی، مجموعه سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی با همکاری هم خدمات خود را به زائران ارائه می‌دهند.

بهرامی گفت: جمعیت هلال‌احمر در ماه‌ها قبل برنامه‌های خود را پیش‌بینی کرده و در حال پیگیری است. تعدادی از همکاران ما هم‌اکنون در کشور عراق و شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و بویژه طریق مستقر شده‌اند تا کارهای اولیه را انجام دهند. ۵ هزار نفر از نیروهای داوطلب جزو مجموعه کادر اجرایی هستند که در کشور عراق خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: ازجمله نیروهای خدمت‌رسان جمعیت هلال‌ احمر در کشور عراق؛ پزشک، پرستار، امدادگر، نجاتگر و کادر درمان است. ۱۲۴۰ پایگاه امدادی در داخل کشور مستقر است که به مسافران زمینی که به مقصد مرزهای مجاز سفر می‌کنند خدمات ارائه دهند.

وی عنوان کرد: از هفته‌های قبل ۱۵۰ دستگاه آمبولانس وارد کشور عراق کرده‌ایم. ۲۸۶ پایگاه در کشور عراق راه‌اندازی خواهد شد، که کار بخش عمده‌ای از این پایگاه‌ها به‌غیر از مواکب طریق آغاز به کار کرده است.

بهرامی تصریح کرد: ما امسال در یک همکاری بسیار خوب با وزارت صحه عراق بنا داریم، تعدادی از جراحان و پزشکان متخصص‌مان را داخل بیمارستان‌های کشور عراق مستقر کنیم. زیرا در سال‌های گذشته با توجه به حوادث مختلفی مانند تصادفات، سکته و بیماری‌های خاصی که اتفاق می‌افتاد، مصدومانی که نیازمند عمل جراحی بودند را به مرز و کشور منتقل می‌کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم گفت: ۳ بیمارستان در نجف، ۴ بیمارستان در طریق و ۲ بیمارستان در کربلا هستند که پزشکان ما به بیماران عزیز خدمات‌رسانی می‌کنند. ما امیدواریم به واسطه‌ این تدابیر اتخاذ شده، تمام عزیزان رائز با کمترین آسیب به کشور بازگردند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه مبلغ ۲۰ هزار تومان از هزینه‌ دریافتی این سفر به هلال‌احمر تعلق پیدا می‌کند، مابقی بودجه‌ها از کجا تأمین می‌شود، افزود: ما از اعتباراتی دولتی و اعتبارات و درآمدهای داخلی مجموعه جمعیت هلال‌احمر تأمین می‌شویم.

بهرامی ضمن بیان فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان قم در ایام اربعین گفت: استاندار محترم به عنوان مقام عالی استان ابلاغیه‌ای را ارائه کرده و شرح وظایف مدیران استان را مشخص کردند. در این تشریح، مجموعه جمعیت هلال‌احمر دبیر کمیته امداد و نجات اربعین قم منصوب شد.

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم کرد: جمعیتی هلال‌احمر برای مواکبی که از استان اعزام می‌شوند دوره‌های آموزشی آغاز کرده کرده است. در کنگره‌ی بزرگ اربعین که روز قبل در مورخ ۱۲ مردادماه در تهران برگزار شد، مجموعه‌ای از موکب‌داران را دعوت کرده‌ و آموزش‌های خاص را به آن‌ها ارائه دادیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین کارگاه‌هایی که در طول سال برگزار می‌کنیم “کارگاه مدیریت بحران در تجمعات انبوه” است. از مجموعه موکب‌داران، مساجد و هیئات در خواست داریم چنانچه نیازمند این آموزش‌ها هستند، به معاونت آموزشی جمعیت هلال‌احمر مراجعه کنند تا ما به جهت آموزش مربی اعزام کنیم.

بهرامی عنوان کرد: یکی از افتخارات ما این است که در رسانه‌ تعدادی پوشه‌های آموزشی بارگزاری کرده‌ایم. باتوجه به استقبال مجموعه استان قم و صداوسیما این پوشه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم، تا به صورت زیرنویس و آموزشی پخش کنند. آموزش‌های مرتبط با گرمازدگی و مراقبت‌های ویژه توسط مربیان ما به صورت رایگان به مردم آموزش داده می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم گفت: ما مستمر در رادیو اربعین و رسانه ملی، پیام‌های آموزشی که به‌ صورت‌ استانی و کشوری تهیه شده است، را در اختیار می‌گذاریم. ما در فراخوانی از پزشکان، پرستاران و کادر درمان استان دعوت کردیم. این عزیزان در سازماندهی و تیم‌بندی، شرح وظایف شده‌اند و محل خدمت آن‌ها تعیین شده است.

وی تصریح کرد: استان قم یکی از میزبان‌های اصلی این حرکت عظیم است. جالب است که بدانید، ما از استان قم ۲۷۰ نفر داوطلب پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر به کشور عراق اعزام خواهیم کرد. این عزیزان ۱۵ روز کاری خود را به صورت رایگان در این سفر خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/