معرفی اهل‌بیت(ع) و اهدافشان از ضروریات اربعین است
معرفی اهل‌بیت(ع) و اهدافشان از ضروریات اربعین است

تولیت حرم بانوی کرامت معرفی اهل‌بیت و اهدافشان را از ضروریات اربعین دانست و گفت: باید بیشترین همت موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین به‌ویژه موکب حرم حضرت معصومه (س) هدایتگری مردم باشد تا مردم با هدف این پیاده‌روی که ایجاد تمدن نوین اسلامی است آشنا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با مدیران موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به تکرار تاریخ و مقابله جبهه حق و باطل در طول تاریخ اظهار داشت: در دوره امام سجاد (ع) هم مبارزه جبهه حق و باطل ادامه دارد و ایشان وظیفه جنگ نرم و تبیین معارف اسلامی از طریقی غیر از شمشیر را داشتند.

 وی با اشاره به تبیین‌گری امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا اظهار داشت: قیام عاشورا بستری را فراهم کرد که امام سجاد (ع) در مرکز حکومت اموی پیام اهل‌بیت (ع) را به گوش مردم برسانند و بایکوت کلام اهل‌بیت را که توسط حکومت بنی‌امیه ایجاد شده بود بشکند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت معرفی اهل‌بیت و اهدافشان را از ضروریات اربعین دانست و افزود: باید بیشترین همت موکب‌های مستقر در مسیر پیاده‌روی اربعین به‌ویژه موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) هدایتگری مردم باشد تا مردم با هدف این پیاده‌روی که ایجاد تمدن نوین اسلامی است آشنا شوند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه باید نسبت به حفظ ارزش‌های دینی به مردم تذکر داده شود، گفت: در اربعین دل‌های مردم نرم و آماده پذیرش معارف حقه اسلامی است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

 وی بر تقسیم کار و استفاده از همه ظرفیت‌ها در موکب تأکید کرد و گفت: کارهای موکب باید به‌صورت هیئتی انجام شود و اگر کسی می‌تواند کاری انجام دهد از انجام آن و کمک به بخش‌های دیگر با هماهنگی مدیریت موکب دریغ نکند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت بر گنجاندن تبری و تولی در برنامه‌های موکب تصریح کرد و گفت: اربعین یک راهپیمایی سیاسی است و نباید بگذاریم افرادی با اندیشه‌های باطل این مسیر را منحرف کنند؛ بنابراین باید شمر و یزید زمان را بشناسیم و ضمن ابراز ولایت و محبت خود به اهل‌بیت از دشمنان مسیر اهل‌بیت نیز ابراز تبری کنیم.

 وی خدمت در موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها را خدمت به خود حضرت دانست و گفت: با شرح صدر و کظم غیظ به‌گونه‌ای خدمت کنید که آبروی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها حفظ شود و مردم بیش از گذشته مشتاق به اهل‌بیت و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها شوند.

انتهای پیام/