جرایم استان قم در دهه اول محرم ۲۴ درصد کاهش یافت
جرایم استان قم در دهه اول محرم ۲۴ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی قم با بیان اینکه در زمینه کاهش جرایم در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) شاهد نتیجه خوبی بودیم، گفت: از ۱۷ تا ۲۶ تیر در مقایسه با همین ایام در سال پیش، جرایم ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده که نشان‌دهنده نگه‌داشتن حرمت این ماه توسط مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سردار میرحیدری در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه امنیتی استان قم در همه شاخص‌ها شرایط خوبی را شاهد هستیم، اظهار داشت: در حوزه سرقت با ۱۶ درصد کاهش در سال گذشته رتبه دوم را در سطح کشور کسب کردیم و در سال جاری هم در ۴ماهه نخست کاهش ۲۸ درصدی سرقت‌های مهم و کاهش ۲۳ درصدی مجموع سرقت‌ها را داشته‌ایم.

 وی با ارائه تحلیل از دهه اول محرم با اشاره به افزایش شرکت اقشار مختلف مردم در عزاداری‌ها گفت: ورود هیئت‌های مذهبی به حرم مطهر به‌گونه‌ای بود که از روز تاسوعا تا شام عاشورا به‌صورت متصل صورت گرفت و هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت شاهد افزایش ورود هیئت‌ها به حرم مطهر بودیم.

 فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه ۶۲ واحد سیار پلیس در مراسم عزاداری دهه اول محرم در هیئت‌ها حضور یافتند، گفت: در مجموع هزار و ۶۷۲ مورد حضور و شرکت نیروهای پلیس در مراسم عاشورا را داشتیم که مورد استقبال مردم و عزاداران حسینی قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه در زمینه کنترل جرایم در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) هم نتیجه خوبی را شاهد بودیم، بیان کرد: از ۱۷ تا ۲۶ تیر نسبت به همین ۱۰ روز در سال گذشته جرایم ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است که نشان‌دهنده علاقه مردم به اهل‌بیت (ع) و نگهداشت حرمت این ماه توسط مردم است.

 میرحیدری با اشاره به لزوم آشنایی کارکنان نیروی انتظامی با قرآن و نهج‌البلاغه اظهار داشت: سال گذشته فرماندهی انتظامی استان قم رتبه اول مسابقات قرآنی را در کشور آورده و امسال هم تدابیری اندیشیده شده تا نیروهای با انگیزه بتوانند در زمینه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه اقدام کنند.

 وی با اشاره به سامانه ۱۹۷ که با شعار شما پلیس ما باشید در اختیار مردم قرار داده شده است گفت: در ۴ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل انتقادات ۲۷ درصد و شکایات ۴۶ درصد کاهش داشته و کل تماس‌ها نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است که روند مثبتی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/