ظرفیت‌های مناسب شهر قم برای همکاری با کشور اندونزی
ظرفیت‌های مناسب شهر قم برای همکاری با کشور اندونزی

مسؤل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) قم گفت: ظرفیت های شهر قم می‌تواند یک زمینه همکاری بسیار مناسب را با کشور اندونزی فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام آخوندزاده در دیدار با رونی پراستیو یولیانتورو سفیر اندونزی در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شهر قم یک شهر علمی و مذهبی است که تقریبا از اکثر کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی طلبه و دانشجو دارد. همچنین این شهر از نظر سابقه تمدنی به سابقه چندین هزارساله برمی‌گردد.

وی بیان کرد: هم اکنون که جامعه جهانی بیشتر از اینکه به مرزهای جغرافیایی اهمیت دهند به مرزهای اعتقادی اهمیت می دهند، نیازمندیم در این مسیر همکاری‌های علمی، فرهنگی و مذهبی در کشورهای اسلامی داشته باشیم. شهر قم یک شهر مثال زدنی است که اهمیت این شهر را شما به عنوان یک دیپیلمات بیشتر متوجه هستید، همچنین حساسیت ها به این شهر بسیار زیاد است.

مسؤل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) قم بیان کرد: این شهر اولین پیشنهاد دانشگاه تک جنسیتی دخترانه را پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران داده و دانشگاه حضرت معصومه(س) اولین دانشگاه تک جنسیتی در کشور است؛ بیشتر موضوعات و منابع درسی این دانشگاه به بانوان مربوط است و بخشی از آن مشترک میان بانوان و آقایان است. رویکرد ما تجهیز بانوان در زمینه های فرهنگی و اجتماعی است.

آخوندزاده ادامه داد: کسی که به عنوان دانشجو یا طلبه وارد قم شود، می تواند یک تعامل بین‌المللی را در سطح شهر ببیند. ظرفیت های شهر قم می تواند یک زمینه همکاری بسیار مناسب را با اندونزی فراهم کند و از این فضا هر دو کشور استفاده کافی و وافی ببرند.

سفیر کشور اندونزی در پاسخ به سخنان حجت الاسلام آخوندزاده اظهار کرد: تمامی این ظرفیت ها و سخنان را به دولت اندونزی منتقل خواهیم کرد و امیدواریم همکاری های دو کشور و دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاه های اندونزی ادامه دار باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمد صادقی مدیر گروه فقه و حقوق اسلامی این دانشگاه بیان کرد: تقاضا داریم در زمینه آشنایی بانوان اندونزیایی با دانشگاه حضرت معصومه(س) و تحصیل در این دانشگاه تلاش شود و در آینده شاهد تحصیل بانوان اندونزیایی در این دانشگاه باشیم، همچنین امیدواریم با همکاری سفارت اندونزی زمینه سفر هیاتی از دانشگاه حضرت معصومه(س) به کشور اندونزی و بازدید از دانشگاه های آن مهیا شود.

وی تصریح کرد: پس از نسل کشی که در غزه رخ داد، عده ای از حقوقدانان اسلامی به این فکر افتادند تا زمینه تشکیلات وکلای بدون مرز را ایجاد کنند، لذا تقاضا می شود زمینه ایجاد و گسترش این تشکیلات در کشور دوست یعنی اندونزی نیز فراهم شود.

انتهای پیام/