ضریب رسانه‌ای در جریان‌سازی حوزه علاقه مندی به کتاب و کتاب خوانی اهمیت زیادی دارد
ضریب رسانه‌ای در جریان‌سازی حوزه علاقه مندی به کتاب و کتاب خوانی اهمیت زیادی دارد
توکلیان مدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: ضریب رسانه‌ای در میزان برانگیختگی و جریان‌سازی در حوزه علاقه مندی به کتاب و کتاب خوانی اهمیت زیادی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مهدی توکلیان در حاشیه رونمایی از پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی»در قم که با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، انتشارات شهید کاظمی و خانه مطبوعات استان قم برگزار شد به خبرنگار ما عنوان کرد: وظیقه حوزه فرهنگی همه کشور است که از ناشرانی که از بخش های غیر‌دولتی در حوزه تولید کتب آئینی و دینی فعالیت می‌کنند حمایت کنیم.
مدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم افزود: همچنین ما وظیفه داریم در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه و به ویژه در میان کودکان و نوجوانان نقش‌آفرین باشیم.
وی بیان کرد: در این راستا نهاد کتابخانه‌های کشور، این رویکرد را دارد و برنامه‌های مشارکتی در سطح استان‌های مختلف و به ویژه در استان قم با چندین انتشارات این فعالیتها را انجام می‌دهیم که از جمله آن نشر کتابک و شهید کاظمی است.
توکلیان عنوان کرد:کتاب «خیمه ماهتابی» دارای روایت کودکانه و نوجوانه‌ای از واقعه عاشورا و به زبان خیمه است و بخش کودک انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده اقدام به رونمایی این کتاب و پویش آن کردیم.
وی خاطرنشان کرد:امیدوارم این فعالیت و پویش بتواند در ارتقای میزان علاقه مندی سنین کودک و نوجوان به سمت کتاب و کتابخوانی و به خصوص کتابهای دینی نقش موثری داشته باشد و البته ما نیز در این باره فعالیتهای خوبی داشته باشیم.
مدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم اظهار داشت:خانه مطبوعات استان قم و سایر نهادهای فرهنگی استان نیز وقتی در ارتباط با این فعالیتهای فرهنگی در کنار ما قرار می‌گیرند این هم افزایی باعث ضریب رسانه‌ای و فرهنگی می‌شود.
وی بیان کرد: حضور متولیان رسانه و ضریب رسانه‌ای در میزان برانگیختگی و جریان‌سازی در حوزه علاقه مندی به کتاب و کتاب خوانی اهمیت زیادی دارد و باعث میشود، اتفاقات و تحولات خوبی به دست بیاید.