پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی»در قم رونمایی شد
پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی»در قم رونمایی شد
با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، انتشارات شهید کاظمی و خانه مطبوعات استان قم، آئین رونمایی از پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی» برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، در این پویش فخرالدین یوسف‌پور مدیر خانه مطبوعات استان قم در این مراسم که در کتابخانه مرکزی قم برگزار شد، کودکان و نوجوانان را آینده‌سازان این کشور دانست و بیان کرد: مقوله کتاب برای این طیف و قشر از فرزندان ما اهمیت زیادی دارد و کتاب می‌تواند آگاهی‌بخش مهمی برای فرزندانمان باشد.
وی عنوان کرد: پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی»، یک اتفاق مبارک در حوزه کتابخوانی به خصوص در میان کودکان و نوجوانان است و می‌توان آنها را با کتاب و کتاب‌خوانی آشنا نماید و ثمرات خوبی را برای آنان به همراه داشته باشد.
یوسف‌پور تصریح کرد:کتاب، کتابخوانی و آشنایی با کتب متناسب با سنین فرزندان، نقش مهم تربیتی دارد و در دوره جدید مدیریت کتابخانه های عمومی استان قم، شاهد تحولی بزرگ در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر مقدس قم رقم خورده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز، کتابخانه‌های عمومی تنها مجموعه‌هایی برای عرضه کتاب نیست و به عنوان مجموعه‌های فرهنگی، تحولات خوبی را در جامعه به وجود آورده‌اند، به خصوص با برگزاری پویش‌ها و نشست‌های مختلف فرهنگی و حضور بزرگان و نخبگان و اساتید در فضای کتابخانه نیز، رویدادهای ارزشمندی در سطح استان شکل گرفته است.
مدیر خانه مطبوعات استان قم گفت: حوزه کتاب در زمینه توسعه و تبیین فرهنگ دینی نیز جایگاه مهمی دارد و نهاد کتابخانه‌های استان در این باره نقش‌آفرینی خوبی در آشنایی نسل امروز با کتب دینی و فرهنگی داشته است.
وی افزود: ارزش معنوی این رویدادهای فرهنگی و دینی بسیار زیاد است و نقش مهم فرهنگی و تربیتی در جامعه دارد و باید بیش از آن باید به حوزه کتاب در ارتباط با کودک و نوجوان بها داد.
یوسف‌پور عنوان کرد: هر رویدادی که بتواند کودکان و نوجوانان را با حوزه کتاب پیوند دهد و به ویژه در تبیین معارف و آموزه‌های دینی موثر باشد دارای ارزش فراوانی است و باید از آن حمایت شود.
وی تاکید کرد: آینده‌سازان این مرز و بوم را باید با شیوه‌های مختلف با کتاب آشنا کرد و این باقی الصالحات مهمی به شمار می‌رود.
مدیر خانه مطبوعات استان قم با بیان اینکه در حوزه رسانه نیز تلاشهای گرانقدری در زمینه کتاب و کتابخوانی صورت گرفته عنوان کرد: اصحاب رسانه، بازوی حوزه فرهنگ و کتاب و کتابخوانی هستند و در این باره ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان و دستگاههای فرهنگی نگاه ویژه‌ای به مساله کتاب داشته باشند و بدانند با ترویج فرهنگ کتابخوانی، می‌توانیم در مسیر پیشرفت و تعالی قدم برداریم.
گفتنی است در این مراسم زینب ایمان طلب یکی از نویسندگان حوزه کتاب کودک نیز عنوان کرد: کتاب «خیمه ماهتابی» نوشته فاطمه‌سادات موسوی در هفتادوشش صفحه نگارش شده با زبانی کودکانه و خط تاریخی، به معرفی خیمه‌ای می‌پردازد که در نهایت داستان به واقعه کربلا ختم می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از قهرمان‌های این داستان، حضرت زینب(س) است که مصائب و مشکلات زیادی را تحمل کرد و رسالت اصلی خود را جنگ با یک سپاه نامرئی که جهل و نادانی دشمنان بود می‌دانست.
این نویسنده اظهار داشت: کتاب، بهترین دوست انسان است که با دانایی و آگاهی‌بخشی می‌تواند نسل امروز را بیدار کند.
گفتنی در در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های زینب ایمان طلب نویسنده کودکان از پویش کتاب «خیمه ماهتابی» نیز رونمایی شد.