رشد ۱۳۰ درصدی مشارکت‌های مردمی در بهزیستی استان قم
رشد ۱۳۰ درصدی مشارکت‌های مردمی در بهزیستی استان قم
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: مشارکت‌های مردمی در بهزیستی استان قم در سال گذشته 130 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید صادق میرئی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: شعار امسال مبنی بر شعار نهضت حسینی و خدمت مردمی است؛ بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است و حدود ۱۶۱ وظیفه سازمانی برای این سازمان تعریف شده که از جمله وظایف ارائه خدمات معیشتی برای جامعه هدف و حمایت از معلولان و زنان سرپرست خانوار و ایتام و ارائه خدمات مشاوره و مددکاری و مداخلات روانشناسی در اختلافات خانوادگی و نگهداری شبانه روزی معلولان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی در بهزیستی استان قم در سال گذشته ۱۳۰ درصد رشد داشته است افزود: همچنین کمک‌های بلاعوض در بخش مسکن از ۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسید و این نشان از تلاش دولت سیزدهم نسبت به محرومان داشت.
وی بیان کرد: همچنین از دیگر خدمات، ارائه خدمات مشاوره تلفنی است که در این باره در سال گذشته ۳۰ هزار تماس با این خط انجام گرفت، ضمن اینکه ۱۷ هزار تماس نیز با ۱۲۳ اورژانس اجتماعی داشته‌ایم.
میرئی عنوان کرد: ارائه خدمات از طریق خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ و حمایت از خانواده‌های چند قلو و تامین تجهیزات برای معلولان و پیشگیری از اعتیاد و معلولیت نیز از دیگر خدمات در بهزیستی به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار مددجو در قم به‌صورت مستقیم و ۱۲۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم از مجموع خدمات بهزیستی برخوردار هستند.
مدیر کل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: در این میان ۲۳ هزار معلول به‌صورت دائمی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند که از بین معلولان، ۸ هزار نفر دارای معلولیت بسیار شدید هستند.
وی گفت: توجه قانون حمایت از اشتغال معلولان یکی از اهداف بهزیستی است، هر چند ۲۲ دستگاه وظیفه دارد به معلولان خدمت کنند.
میرئی افزود: معیشت، اشتغال و سایر کمک‌ها سه عرصه مهم در توانمندسازی جامعه مددجویان به شمار می‌رود، در این خصوص سال گذشته برای یک‌هزار و ۲۰۰ مددجوی قمی ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در راستای توانمندسازی این افراد پرداخت شد.
وی به افزایش ۳۰ درصدی مشارکت‌های مردمی در سال گذشته اشاره و بیان کرد: در سال قبل ۲۱ میلیارد تومان برای خانه‌دارشدن مددجویان قمی پرداخت شده‌، همچنین در حوزه معیشت، ۱۵ هزار نفر از خدمات مستمر استفاده می‌کنند که در سال قبل ۶ هزار نفر به آنها اضافه شده است.
مدیر کل بهزیستی استان قم اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۰ هزار کودک و نوزاد قمی غربالگری شنوایی و بینایی شدند، از طرفی در این مدت ۳۵ میلیارد تومان برای مناسب‌سازی شهری هزینه شد که بهسازی ۳۱ ایستگاه اتوبوس به همراه تجهیز ۲۰۴ اتوبوس به رمپ ویلچر رو بخشی از این خدمات است.
وی گفت:در سال گذشته ۴ پروانه تاسیس را اخذ و ۲۲ موافقت اصولی .و ۱۲ برنامه فعالیت برای مراکز و موسسات داشتیم.
میرئی افزود: اولین آزمون اختصاصی معلولان به همت سازمان بهزیستی برگزار شد که در استان قم ۱۶۸ نفر پذیرا بودیم، از جمله خدمات در این حوزه نیز این است که تا امروز ۵ مرکز برای معلولان و سالمندان در دست اجرا داریم.
وی عنوان کرد: خیرین عزیز می‌توانند از طریق کد دستوری *۷۲۴*۹۰۹۰# و یا از شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۶۱۸۲۵۸۸ هدایای نقدی خود را در اختیار نیازمندان قرار دهند.