فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) تولید می‌شود
فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) تولید می‌شود

نشست رسانه ای پروژه سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) امروز، ۱۱ دی ماه با حضور معاون اجرایی و فرهنگی آستان مقدس قم همچنین کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد. هادی محمودنژاد، معاون اجرایی آستان مقدس قم در این نشست خبری در سخنانی گفت: از امروز شروع رسمی این فیلم آغاز و […]

نشست رسانه ای پروژه سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) امروز، ۱۱ دی ماه با حضور معاون اجرایی و فرهنگی آستان مقدس قم همچنین کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد.

هادی محمودنژاد، معاون اجرایی آستان مقدس قم در این نشست خبری در سخنانی گفت: از امروز شروع رسمی این فیلم آغاز و کاری ارزشمند در تاریخ سینمای ایران ثبت خواهد شد.

وی افزود: این فیلم در شان یک بانوی برجسته اسلام است و با نامی که در شان آن حضرت باشد رقم خواهد خورد و امیدواریم با موفقیت به ثمر برسد.

در ادامه این نشست خبری، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی حضرت معصومه(س) هم در سخنانی اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام، اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) اهمیت ویژه‌ای به شعر و شاعران می‌داده‌اند و دلیل آن این بود که تاثیرگذارترین و مهمترین ابزار هنری در آن عصر، شعر و شاعری بوده است.

احمدی با بیان اینکه امروز مهمترین ابزار برای انتقال پیام و مفاهیم دینی، سیما و هنر است تصریح کرد: آنچه دغدغه اصلی و مشترک جبهه انقلاب است این است که کاری فاخر به صورت بین‌المللی در شان حضرت معصومه(س) تولید شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم این پروژه با رعایت شئونات مرتبط با آن حضرت به سرانجام برسد تصریح کرد: آیت‌الله احمد عابدی به عنوان مشاور برای این فیلم در نظر گرفته شده‌اند.

احمدی تصریح کرد: همچنین هنرمندان و تهیه‌کننده و نویسنده خوبی هم برای این پروژه انتخاب شده‌اند و کارهای تحقیقاتی این پروژه هم مدت بیش از ده سال است در حال انجام است.

در ادامه این نشست خبری، مجتبی امینی، تهیه‌کننده این فیلم بیان کرد: نگاه به تولید این اثر فاخر بیش از ده سال است انجام شده و قرار بود ده سال پیش انجام شود.

وی با بیان اینکه عقبه ده ساله در پژوهش این کار داریم بیان کرد: حدود ۱۷۰ منبع و کتاب در این زمینه مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته تا تحقیقات جامعی پیوست این اثر هنری باشد و اتقان تاریخی در آن رعایت شود.

تهیه‌کننده اظهار کرد: جای خالی این فیلم در حوزه سینمای داخلی و بین‌المللی محسوس بود زیرا بعد از ۴ دهه از انقلاب هیچ اثر فاخری برای آن حضرت تولید نشده و بسیاری از جوانان با آن حضرت و تاثیرگذاری تاریخی وجود گرامی آن بانو آشنا نیستند.

امینی با بیان اینکه جواد افشار از کارگردانان و تولیدکنندگان فاخر و ارزشی هستند افزود: نگاه ایشان نگاه فاخر در تولید این اثر است و با نگاه راهبردی به این فیلم می‌نگرند و برای این کار بیش از حدود ده سال وقت گذاشته‌اند.

در  خاتمه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مسئولان آستان مقدس قم و دست‌اندرکاران تولید این فیلم امضاء شد.

انتهای پیام