۸۵۳ هزار نفر در قم واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هستند
۸۵۳ هزار نفر در قم واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هستند

رئیس ستاد انتخابات استان قم گفت: ۸۵۳ هزار و ۳۰۴ نفر در استان واجدین شرایط شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

احمد حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تاثیر تبلیغات میدانی در میزان مشارکت در انتخابات اظهار داشت: با برنامه‌های خوب صورت گرفته؛ ازجمله تریبون آزاد و کاروان‌های سرود، شاهد اثرگذاری و افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات بوده‌ایم.

حاجی‌زاده گفت: فعالیت‌های تبلیغاتی صرفا محدود به میادین و خیابان‌ها نبود. تیم‌های تبلیغات در خوابگاه‌های دانشجویی، باشگاه‌های ورزشی، مراکز مختلف، حرم و جمکران حاضر شدند و ارتباط چهره به چهره صورت گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان قم در پاسخ به این سوال که آیا در عرصه تبلیغات نامزدها شاهد بداخلاقی یا تخلفاتی بوده‌ایم، بیان کرد: در این زمینه به دبیرخانه ستاد گزارشی ارسال نشده است. ما ارتباطات بسیار خوبی داریم. 

وی عنوان کرد: صبح چهارشنبه رؤسای نمایندگان کاندیداها را به قم دعوت کردیم و جلسه‌ای داشتیم. رؤسای نمایندگان از افراد فهیم، همراه و باتجربه‌ای در این عرصه هستند. 

حاجی‌زاده تصریح کرد: ما با عنایت استاندار محترم هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری جزو اولین استان‌هایی بوده‌ایم که با احکام صادره استاندار کمیته‌های ستاد انتخابات شکل گرفت. ما ۸ کمیته زیرمجموعه ستاد انتخابات داریم که هر کدام در حوزه‌های تخصصی خود فعالیت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان قم اظهار داشت: در بحث آموزش مجریان انتخاباتی در روزهای منتهی به دور دوم انتخابات، افراد مجدد در حال آموزش و بروزرسانی اطلاعات هستند‌ و جلسات آموزشی به طور مرتب توسط کمیته آموزشی برگزار شده است.

وی افزود: سرپرست روابط عمومی استانداری پرچمدار کمیته اطلاع‌رسانی و مطبوعات همراهی بسیار خوبی در این زمینه داشتند. در مباحث پشتیبانی، امنیتی، حراست و استعلام‌های متعدد در این عرصه داشتیم که بسیار خوب عمل کردند.

حاجی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا در فضای مجازی هم مانند فضای حقیقی مشکلی نداشتیم، گفت: ما یک کمیته فناوری اطلاعات هم داریم که فعالیت‌های فضای مجازی هم توسط این عزیزان رصد می‌شود. در جنگ ترکیبی که دشمن علیه کشور ما به راه‌ انداخته است از تمام توان خود برای ضربه زدن به این نظام استفاده می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات استان قم بیان کرد: در استان قم با وجود رصد دستگاه‌های امنیتی موارد تخلف فضای مجازی نداشته‌ایم. اگر مشکل تخلف داخلی بوده احضار کرده و تذکر و هدایت داده‌اند. در بخش‌های خارجی هم باید روشنگری صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در این دوره ۵۵۰۰ نفر رأی اولی داریم، که باید تاریخ شناسنامه‌‌ی آن‌ها ۸ تیرماه سال ۱۳۸۵ باشد. برای رأی اولی‌ها تجربه بسیار شیرینی‌ است، ان‌شاءالله در انتخابات شرکت کنند و ما مشارکت خوبی از این عزیزان داشته باشیم.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در انتخابات مجلس افراد با ۵ مدرک هویت شناسایی می‌توانستند رأی دهند ولی در انتخابات ریاست‌جمهوری این شرایط تغییر کرد. در حال حاضر افراد می‌توانند با دو مدرک هویتی شناسنامه و بویژه کارت ملی در انتخابات شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان قم گفت: ۸۵۳ هزار و ۳۰۴ نفر واجدین شرایط شرکت در انتخابات هستند. در انتخابات ریاست‌جمهوری ۳ فرماندار شهرستان قم، کهک و جعفریه پرچمدار حوزه انتخاباتی هستند. و با تمام توان خود در این زمینه کار کردند.

وی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات تاکید ما بر استفاده از کادر اجرایی قبل است. هم اکنون همین اعضا مشغول فعالیت‌های جهادی سخت هستند. تغییر در رنگ صندوق‌ها داشتیم دور اول به رنگ آبی بود و دور دوم رنگ صندوق‌ها قرمز است. اعلام نتایج انتخابات کشوری انجام می‌شود و اعلام نتیجه استانی غیر‌قانونی است.

انتهای پیام/