فعالیت جهادی مردم و تشکل‌ها در قم برای مشارکت حداکثری
فعالیت جهادی مردم و تشکل‌ها در قم برای مشارکت حداکثری

رئیس ستاد انتخابات قم آخرین وضعیت این استان برای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را تشریح کرد.

احمد حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به روند برگزاری دور دوم انتخابات در قم، اظهار داشت: مردم شریف و متدین قم پرچم‌دار مشارکت در انتخابات مجلس و انتخابات دور اول ریاست‌ جمهوری بودند و با حضور حماسی خود برگ زرین دیگری بر کارکرد نظام ورق زدند.

وی گفت: ۴ مؤلفه‌ اصلی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند؛ از جمله مشارکت حداکثری، سلامت، رقابت و امنیت، در دستور کار ستاد انتخابات قرار گرفت. به لطف خدا کار جمعی در استان شکل گرفت. نقش صداوسیما و رسانه‌ها در این دو دوره بی‌بدیل بود.

رئیس ستاد انتخابات استان قم بیان کرد: در تمام دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی استان قم یک انسجام بسیار خوبی شکل گرفت. طبق گفته وزارت‌، کشور استان قم در انتخابات مجلس بالاترین میزان رشد مشارکت را کسب کرد. دور اول انتخابات هم به‌جهت میزان مشارکت، دومین استان در کشور بودیم.

وی عنوان کرد: گروه‌ها و تشکل‌های مردمی در قرارگاه حضور، با فعالیت‌های شبانه‌روزی انتخاباتی بدون هیچ چشم‌داشت در حال کمک‌رسانی به ما در ستاد هستند. علی‌رغم سیاه‌نمایی‌های دشمن، جوانان مستعد در تمام عرصه‌ها پشتیبان انقلاب و نظام هستند.

حاجی‌زاده در موضوع سلامت در انتخابات تصریح کرد: ما در انتخابات مجلس ۲۶۲ کاندید داشتیم که حتی یک شکایت هم به دبیرخانه ارسال نشد و نشان ضریب بالای سلامتی است. 

رئیس ستاد انتخابات استان قم، گفت: در دور دوم انتخابات کار اجرایی تعداد شعبات همان ۷۴۷ شعبه است. یکی از کارهای مهم ما پس از برگزاری یک انتخابات جلسه آسیب‌شناسی بوده است. به قوت‌ها و ضعف‌ها که در شعب اتفاق افتاده پرداختیم. 

وی افزود: ما در شعب اخذ رأی و انتخابات هیچ مشکلی نداشتیم، ولی با توجه به مطالبات مردم در زمینه صندوق سیار به جهت محدودیت‌هایی که داریم با مشکلاتی روبه‌رو هستیم. 

حاجی‌زاده گفت: کارهای خیلی خوبی به‌صورت جهادی صورت گرفته است که رانندگان سواری درخواست کردند تا در اختیار ستاد‌ انتخابات باشند، تا سالمندانی را که قصد شرکت در انتخابات دارند، برای رأی‌دهی پای صندوق‌ها برسانند. 

رئیس ستاد انتخابات استان قم بیان کرد: به فرمانداران قم گفته شد تا فراخوان جذب جوانان در این عرصه گذاشته شود، تا قم نیز مانند سایر استان‌ها این فعالیت جهادی را برای تسهیل رأی‌دهی سالمندان انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا ما در مبحث برگزاری انتخابات تا نقطه‌ی ایده‌ال فاصله داریم؛ باید از ظرفیت مشارکت مردم را استفاده کنیم. در این دوره بخش تریبون آزاد در میادین، تجمعات، گروه‌های سرود و ارتباط چهره به چهره و موثری شکل گرفته است.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در انتخابات مجلس اقدامات امنیت کمی دیر هنگام صورت گرفت؛ ولی در این انتخابات دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با قوت و سرعت بالا خدمت کردند؛ صندوق‌ها از ساعت ۶ صبح آماده بود و این روند اجرایی در سطح کشوری نمونه انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات استان قم گفت: در بحث تبلیغات کاندیدها، ابتدا تمام دستگاه‌ها را برخط و همه ظرفیت‌ها را رصد کردیم. شهرداری همکاری خوبی داشت؛ مثلا در زمینه تابلوها تقسیم منصفانه انجام داد و همه نامزدها از این ظرفیت استفاده کردند.

وی تصریح کرد: در موضوع مدیریت صحنه و فضای میدانی، با ایفای نقش نیروی‌های انتظامی بهترین شرایط را در این عرصه داشتیم. یک تیم ارزیابی به جهت ارزیابی مدیران قرار دادیم، تا بدانیم کدام مدیر با تمام ظرفیت‌ و توان به میدان آمد و یا کدام مدیر همکاری خوبی نداشته است. از مدیران خوب به عنوان الگوسازی تقدیر خواهیم کرد.

حاجی‌زاده گفت: استاندار قم پایه‌گذار افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات است؛ از آن جهت که ملاقات‌های مردمی را با مدیران بخش‌های مختلف فرهنگ‌سازی کرد. دستور داده شد تا تمام مدیران در روزهای چهارشنبه دیدار مردمی داشته باشند و این کار بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/