لزوم معرفی و توسعه مسیر گردشگری زائر در قم
لزوم معرفی و توسعه مسیر گردشگری زائر در قم

نیازمند با تأکید بر توجه به گردشگری زائر در قم گفت: با تقویت شاخص‌های گردشگری زائر می‌توانیم زمان ماندگاری مسافران را افزایش داده و در کنار آن سایر شاخه‌های گردشگری مانند گردشگری کویر را در قم توسعه دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، نرجس نیازمند در صد و سی و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که با حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از فرصت‌های اقتصادی شهر قم توسعه گردشگری مذهبی است.
وی ایجاد مسیر گردشگری زائر را پیشنهاد داد و افزود: در حال حاضر این مسیر به‌صورت غیررسمی و بین زائران تعریف‌شده که از امامزاده مبرقع(ع) و یا مقابر سبز شروع می‌شود اما متأسفانه هنوز برای مسئولان شناخته‌نشده است.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: لازم است این مسیر گردشگری زائر با تعریف کاربری‌های مربوط به گردشگری در طول آن ایجاد شود تا به رونق اقتصادی شهر کمک کند زیرا باعث افزایش زمان ماندگاری زائر در شهر می‌شود.
وی در پایان تأکید کرد:اگر بتوانیم گردشگری زائر را باقدرت شروع کنیم شاخه‌های دیگر گردشگری مانند گردشگری کویر نیز توسعه پیدا می‌کند، ما در حال حاضر ظرفیت حضور زائران در قم را داریم و تنها باید برای افزایش ماندگاری آنان برنامه‌ریزی کنیم.
انتهای پیام/