تصویب مجوز انتشار اوراق مشارکت قطار شهری به مبلغ ۵/۶ همت
تصویب مجوز انتشار اوراق مشارکت قطار شهری به مبلغ ۵/۶ همت

دهناد با تأکید بر اجرای پروژه مترو و منوریل قم از تصویب مجوز انتشار اوراق مشارکت قطار شهری به مبلغ ۵/۶ همت در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت:امیدواریم با جذب این بودجه پروژه های ریلی شهر مقدس قم را تکمیل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در صد و سی یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم از تصویب مجوز انتشار اوراق مشارکت قطار شهری به مبلغ ۵/۶ همت خبر داد و گفت: سال گذشته نیز ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهر قم و برای تکمیل پروژه مترو اختصاص داده شد.
وی موارد مصرف اوراق مشارکت در سال ۱۴۰۳ را نیز تشریح کرد و افزود: این مبلغ در چهار بخش مورداستفاده خواهد گرفت که در بخش نخست آن ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ایستگاه A 9 تا A 14 و فاز نخست خط Aهزینه خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل فاز دو خطA از میدان مطهری تا مسجد مقدس جمکران هزینه می‌شود.
وی از اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای حفاری خط B قطار شهری نیز خبر داد و گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای پروژه مونوریل هزینه می‌شود.
دکتر دهناد ارتقاء ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اتوبوسرانی را نیز مطرح کرد و گفت: با توجه به مکاتبات انجام‌شده با سازمان شهرداری‌های کشور و تعیین ردیف بودجه مشخص برای خرید اتوبوس در سال ۱۴۰۳، ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای خرید اتوبوس، مینی‌بوس و میدل باس در نظر گرفته‌شده است.
وی در پایان با ابراز امیدواری از تخصیص کامل این عدد به شهر قم گفت: امیدواریم بتوانیم مبلغ ۵/۶ همت را برای تکمیل پروژه‌های ریلی قم جذب کنیم.
انتهای پیام/