هنر، کلیدی برای ارتقای فرهنگ شهروندی و حفظ محیط‌زیست در شهرهاست
هنر، کلیدی برای ارتقای فرهنگ شهروندی و حفظ محیط‌زیست در شهرهاست

سبحانی در آیین اختتامیه جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز با تأکید بر نقش هنر در حل چالش‌های مدیریت شهری گفت: هنر و به‌ویژه عکاسی، می‌تواند به‌عنوان ابزاری قوی برای ارتباط با مردم و انتقال پیام‌های مهم در زمینه حفظ محیط‌زیست مورداستفاده قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم به نقل از واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم سید مجتبی سبحانی، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر قم در آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره عکاسی «پاییز برگ‌ریز» با اشاره به اینکه این رویداد هنری یکی از برجسته‌ترین برنامه‌های حوزه فرهنگ شهروندی مدیریت شهری قم است گفت: به‌تصویرکشیدن زیبایی‌های فصل پاییز در بوستان‌ها و معابر شهری قم نه‌تنها فرصتی برای هنرمندان فراهم می‌آورد تا توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند، بلکه به شهروندان نیز این امکان را می‌دهد تا از زیبایی‌های طبیعت اطراف خود لذت ببرند و ارزش و اهمیت محیط‌زیست را بیشتر درک کنند.
وی با تأکید بر اینکه استفاده از زبان هنر در حل مسائل و مشکلات مدیریت شهری و ارتقای فرهنگ شهروندی نقش بسیار مؤثری دارد افزود: هنر و به‌ویژه عکاسی، می‌تواند به‌عنوان ابزاری قوی برای ارتباط با مردم و انتقال پیام‌های مهم در زمینه حفظ محیط‌زیست و ارتقای فرهنگ شهروندی مورداستفاده قرار گیرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این رویداد گفت: امیدوارم این‌گونه برنامه‌ها در آینده نیز باقوت بیشتری ادامه یابد. چرا که برگزاری جشنواره‌هایی مانند «پاییز برگ‌ریز» نقش مهمی در ترویج هنر و فرهنگ و ارتقای فرهنگ شهروندی در جامعه خواهد داشت.
در این مراسم که شامگاه روز دوشنبه ۱۱ تیرماه با حضور هنرمندان، اهالی رسانه و اساتید برجسته هنرهای تجسمی برگزار شده از ۹ نفر از برگزیدگان این رویداد با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.
خاطرنشان می‌کند هفتمین دوره جشنواره عکاسی «پاییز برگ‌ریز» باهدف به‌تصویرکشیدن زیبایی‌های فصل پاییز در بوستان‌ها و معابر شهری شهر کریمه اهل‌بیت (س) در پاییز و زمستان سال گذشته برگزار شده بود.