ابتکار: میزان حضور بانوان در پست‌های مدیریتی به ۲۰ درصد رسید / زنان فعال اقتصادی ‌با رای مردم‌ برگزیده‌ شدند
ابتکار: میزان حضور بانوان در پست‌های مدیریتی به ۲۰ درصد رسید / زنان فعال اقتصادی ‌با رای مردم‌ برگزیده‌ شدند

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، معصومه ابتکار شامگاه سه شنبه در جمع بانوان نخبه و فرهیخته استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد،اظهار داشت: ۱۰ لایحه مهم مرتبط با امور زنان و خانواده به دولت ارائه‌شده و یا در […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، معصومه ابتکار شامگاه سه شنبه در جمع بانوان نخبه و فرهیخته استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد،اظهار داشت: ۱۰ لایحه مهم مرتبط با امور زنان و خانواده به دولت ارائه‌شده و یا در دست تدوین است.

وی افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی بانوان در استان قم فرصت مناسبی برای ایجاد کسب‌وکار است و در مورد این لوایح، نشست‌های تخصصی با حوزویان و دانشگاهیان در قم برگزار می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: در ابتدای دولت دوازدهم، میزان حضور بانوان در پست‌های مدیریتی ۱۳.۶ درصد بود که امروز به حدود ۲۰ درصد رسیده است.

ابتکار با بیان اینکه مشارکت بانوان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در کشور بسیار ضروری است، گفت: سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده نقشه راه استان برای بهبود مشارکت بانوان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

از گوشه و کنار یزد‌| خانواده و بانوان مهم‌ترین هدف دشمنان در تهاجم فرهنگی است‌قم| سند ارتقای وضعیت زنان تا سال ۹۹ در کشور عملیاتی می‌شودسند ارتقای وضعیت زنان استان قم به تصویب رسید

وی بابیان اینکه قم به لحاظ حضور بانوان نخبه و فرهیخته، دارای سرمایه اجتماعی عظیمی است، بیان کرد: سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در قم بر مبنای آموزه‌های دینی و با اتکا بر اسناد بالادستی نظام به تصویب رسیده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت توانمندسازی اقتصادی زنان نیازمند خاطرنشان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در حال تدوین و اجراست و به‌زودی زنان فعال اقتصادی و کارآفرین کشور که با رای مردمی برگزیده‌ شده‌اند، موردتقدیر قرار می‌گیرند.

اندیشه‌ها و ایده‌های بانوان در جلسات تخصصی به اشتراک گذاشته شود

بهرام سرمست استاندار قم نیز در این نشست بیان کرد: باید اندیشه‌ها و ایده‌های بانوان در جلسات تخصصی به اشتراک گذاشته شود و برای عملیاتی کردن برنامه‌های آن‌ها، توجه جدی شود.

وی بابیان اینکه سرمایه‌گذاری برای ارتقا و بهبود وضعیت بانوان، آثار و برکات مضاعفی به دنبال خواهد داشت،افزود: مدیران باید هرچه بیشتر نسبت به توانمندی بانوان در عرصه‌های گوناگون باور و اعتقاد داشته باشند.

استاندار قم گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای امور مرتبط با زنان و خانواده مسئولیت داشته و باید برنامه‌ریزی کنند.

سرمست ادامه داد: بانوان استان قم باوجود همه محدودیت‌ها به لحاظ علمی، توانمندی و خلاقیت و کارآفرینی دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید با تشکیل مجمع‌های مشورتی با حضور بانوان نخبه و فعال، تمامی این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را برای رشد، توسعه و پیشرفت استان به کار بگیریم.