رتبه سوم  استان قم در زمینه نسبت طلاق به ازدواج
رتبه سوم  استان قم در زمینه نسبت طلاق به ازدواج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، زهرا جواهریان عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره لزوم عدالت جنسیتی کرد: شاخص‌های عدالت جنسیتی در کشور در هشت محور از جمله آموزش و حمایت اجتماعی تهیه شده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، زهرا جواهریان عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره لزوم عدالت جنسیتی کرد: شاخص‌های عدالت جنسیتی در کشور در هشت محور از جمله آموزش و حمایت اجتماعی تهیه شده و این شاخص‌ها شامل ۲۵ شاخص اصلی و ۱۷۹  شاخص اختصاصی است.

وی ادامه داد: سند ارتقای زنان و خانواده دارای برنامه ریزی عملیاتی است و این سند برای استان قم نیز تدوین شده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: استان قم در بسیاری از شاخص‌های عدالت جنسیتی وضعیت خوبی دارد، اما آمار طلاق در استان قم بالا است و رتبه استان در زمینه نسبت طلاق به ازدواج در کشور سوم است.

جواهریان با اشاره به وضعیت مشارکت اقتصادی زنان در استان قم اظهار کرد: رتبه مشارکت اقتصادی زنان قمی در کشور ۳۱ است، البته این آمار برای سال ۱۳۹۵ است.

وی خاطرنشان کرد: رتبه مدیریت زنان قمی در کشور رتبه سی و یک است، انتصاب مدیران زنان در دو سال اخیر در کشور ۴۸ درصد رشد داشته است.