مردم شهر مقدس قم با حضور باشکوه خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حماسه‌ خلق کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مردم شهر کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام با حضور باشکوه خود که از ساعت ۸ صبح آغاز شده و همچنان ادامه دارد حماسه خلق کردند. حماسه‌ای از جنس ولایت‌مداری، غیرت، تعهد، عشق به وطن و انقلاب و ادامه راه شهدا است.

امروز مُهر مِهر دلدادگی برای وطن بار دیگر در تقویم سیاسی کشور در هنگامه انتخابات ریاست جمهوری نقش می‌بندد. امروز روز نشاط و شادابی است، روز گزینش و انتخاب و روز تجلی استقلال و نمایش همدلی و همبستگی ملی است.

استان قم با ۸۵۶ هزار واجد شرایط رأی دادن در حال برگزاری باشکوه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری است و دنبال ثبت رکورد مشارکت بالا. چرا که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ۱۴۰۲ رشد ۱۲ درصدی مشارکت داشته و با ثبت ۴۹.۷ درصد جزو استان‌های برتر در مشارکت بود.

استان قم در انتخابات دوره قبل ریاست‌ جمهوری جمهوری که در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، مشارکت ۵۳.۱۷ به ثبت رساند و حالا طبق نظرسنجی‌ها در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم‌ تیرماه این رکورد شکسته خواهد شد.

برای چهاردهمین دوره انتخابات‌ ریاست‌ جمهوری هشتم تیرماه، ۷۴۷ شعبه اخذ رأی در استان قم وجود دارد که از این تعداد ۵۶۶ شعبه اخذ رأی در شهرستان قم، ۲۹ شعبه در خلجستان، ۲۹ شعبه در جعفریه و ۲۷ شعبه اخذ رأی در کهک جانمایی شده است. همچنین هشت هیئت‌ اجرایی تشکیل شده که پنج هیئت اجرایی در بخش‌ها و سه هیئت در شهرستان‌ کهک، جعفرآباد و قم تشکیل شده است.

آخرین اخبار ریاست جمهوری 1403 در استانها , آخرین اخبار ریاست جمهوری 1403 در استانها ,

همه درمیدان حماسه 

بیشترین شعب سیار اخذ رأی مربوط به بخش‌ها است، اما در شهرستان‌ها ۹۰ درصد شعب ثابت هستند. امسال ۵۵۰۰ نفر رأی اولی برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان قم وجود داشته که از این تعداد ۲۸۰۰ نفر پسر و ۲۷۰۰ نفر دختر هستند.

در ساعات نخست رأی‌گیری مراجع عظام تقلید نوری همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی رأی خود را در صندوق رأی انداختند.

علما و فضلای حوزه علمیه قم از جمله آیت‌الله سعیدی، امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌ علیها، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو فقهای شورای نگهبان، آیت‌الله شب‌زنده‌ دار عضو فقهای شورای نگهبان، آیت‌الله خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با حضور در پای صندوق‌های رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

از صبح امروز و با آغازین ساعات رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری والدین معظم شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که امکان حضور در پای صندوق‌های رای را نداشتند از طریق صندوق سیار و با حضور معتمدین بنیاد و عوامل اجرایی و ناظران در منازل شهدا و ایثارگران، رای خود را به صندوق انداختند. 

مادر شهیدان سردار مهدی زین‌الدین و مجید زین‌الدین ، والدین سه شهید احمد، محمود و هادی وکیلی، مادر شهیدان محمودنژاد، والدین شهیدان آقازاده، مادر شهیدان برقعی، شهید حسینی‌نژاد و شهید علی الهی آرای خود را به صندوق‌های رای سیار انداختند.

صندوق سیار تا پایان وقت رأی‌گیری با حضور در منازل والدین معظم شهدا و جانبازان ۷۰ درصد رای ایشان را اخذ می‌کنند.

آخرین اخبار ریاست جمهوری 1403 در استانها , آخرین اخبار ریاست جمهوری 1403 در استانها ,

صف‌های شلوغ رأی در حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها 

مردم متدین و همیشه در صحنه قم با ایجاد صف‌های طولانی در پای صندوق های رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حرم مطهر بانوی کرامت حضور پرشوری را رقم زده‌اند و با گذشت بیش از ۱۲ ساعت از آغاز فرآیند رأی‌گیری، همچنان صف‌های رأی شلوغ است.

با هماهنگی فرمانداری قم ۱۰ صندوق اخذ رأی در حرم مطهر بانوی کرامت استقرار یافته و رأی‌دهندگان به‌صورت خانوادگی و فردی این تکلیف شرعی و سیاسی خود را در جوار حرم مطهر بانوی کرامت انجام می‌دهند و از فیض زیارت نیز بهره‌مند میشوند.

محل استقرار صندوق‌های اخذ رأی در حرم مطهر بانوی کرامت بدین صورت است که دو صندوق برادران و خواهران در حجره ۳۵ صحن امام رضا (ع)، یک صندوق ویژه برادران در مقبره مرحوم دولابی در صحن امام هادی (ع) و یک صندوق ویژه برادران در ورودی ۹ شبستان امام خمینی (ره) مستقر است.

همچنین دو صندوق برادران و خواهران در اداره زائران غیرایرانی واقع در صحن صاحب‌الزمان (عج)، دو صندوق خواهران و برادران در کتابخانه فاطمی واقع در صحن پیامبر اعظم (ص)، یک صندوق مشترک در دارالتلاوه مسجد اعظم و یک صندوق مشترک در جنب درب ۲۴ صحن جوادالائمه (ع) از صبح امروز آماده اخذ رأی از مردم است.

آخرین اخبار ریاست جمهوری 1403 در استانها , آخرین اخبار ریاست جمهوری 1403 در استانها ,

حضور پرشور زائران مسجد جمکران پای صندوق‌های رأی 

عاشقان و منتظران امام زمان(عج) از اقصی نقاط ایران اسلامی پس از قرائت دعای پرفیض ندبه امروز در میعادگاه منتظران، در اولین دقایق آغاز رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق های رای حاضر شدند و آرای خود را به صندوق‌ها انداختند و اکنون که حدود ۹ ساعت هز آغاز رأی‌گیری گذشته همچنان مردم پای صندوق‌های رأی هستند.

 رای‌گیری در این آستان مقدس تا پایان مهلت قانونی اخذ رای ادامه خواهد داشت.

همزمان با برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در کشور، ۳ صندوق رأی در آستان مقدس مسجد جمکران مستقر است.

حرف‌های جالب رأی اولی‌ها 

پریسا دانش آموز پایه دوازدهم که امسال برای اولین بار می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. در این خصوص، گفت: رای دادن و شرکت در انتخابات اعتماد به نفس ما را در نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف بالا می‌برد. ما جوانان سال‌ها مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی را آموخته‌ایم و اکنون زمان آن است که در رئیس جمهور آینده به دنبال مطالبات خود باشیم.

وی افزود: توجه به حقوق زنان، ایجاد شغل، کاهش تورم و تلاش برای استقلال بیشتر کشور معیارهای مورد توجه من برای انتخاب فرد اصلح است، همچنین با توجه به اینکه در آینده قرار است که معلم شوم، به نظرات نامزدهای انتخاباتی در حوزه آموزش و پرورش هم توجه جدی کردم.

پریسا که معتقد است وابستگی زیادی به بازی‌های رایانه‌ای دارد، ادامه داد: امیدوارم دولت بعدی نسبت به مسائل مربوط به فیلترینگ و ساماندهی فضای مجازی اهتمام جدی داشته باشد.

پارسا یکی دیگر از رای اولی‌ها است که درباره حضورش در انتخابات، گفت: از سال‌های قبل هم انتخابات برایم اهمیت داشت، چرا که پدرم همیشه نسبت به فعال بودن تک تک اعضای خانواده در محافل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تأکید داشت و خودش در انجام این امور اولین نفر بود. یکی از این عرصه‌ها، انتخابات بود و همیشه می‌خواستم که خودم بتوانم رای دهم. پیش از این من با پدر و مادرم صحبت می‌کردم و سعی داشتم که آنها را به نامزد مورد نظر خودم ترغیب کنم، اما امسال خودم حق رای دارم و این موضوع برایم شیرین است.

وی که مدت‌ها است به ورزش والیبال اهتمام دارد، افزود: مناظره‌های انتخاباتی حال و هوای خاصی در جمع‌های دوستانه ما به راه انداخت، من هم از بعد جدی و بیان نظرات به این برنامه‌ها نگاه کردم و هم شوخی‌هایی که مردم با نامزدهای ریاست جمهوری در فضای مجازی می‌کنند، برایم جالب است.

پارسا عنوان کرد: انتخاب ما بیشتر از ۴ سال از سرنوشت کشور را هم مشخص می‌کند، چرا که هر طرح و اقدام در دولت‌ها تا سال‌ها بعد هم اثر دارد، بنابراین باید شخصی را انتخاب کنیم که برنامه‌ریزی‌های منظم و کارشناسی دارد.

به گزارش تسنیم، آمار رای دهندگان استان قم تا ساعت ۱۷ حدود ۲۵۴ هزار و ۳۱۶ نفر معادل ۳۰ درصد آرا بود که برآوردها بر این است این میزان به بالای ۵۰ درصد برسد.

.

انتهای پیام/