رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در قم+فیلم
رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در قم+فیلم

فرآیند رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات‌ ریاست‌جمهوری در استان قم آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان قم رسما آغاز شد و مردم باحضور در پای صندوق‌های رأی، رأی خود را به کاندیدای مورد علاقه دادند. 

در تعدادی از شعب اخذ رأی مردم از ساعاتی قبل از آغاز رأی گیری حضور داشتند و منتظر آغاز رسمی‌ رأی گیری بودند تا در اولین دقایق رأی خود را به صندوق بندازند.

استان قم با ۸۵۶ هزار و ۵۰۰ واجد شرایط رأی دادن در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه و در تراز انقلاب اسلامی است.

برای چهاردهمین دوره انتخابات‌ ریاست‌جمهوری هشتم تیرماه، ۷۴۷ شعبه اخذ رأی در استان قم وجود دارد که از این تعداد ۵۶۶ شعبه اخذ رأی در شهرستان قم، ۲۹ شعبه در خلجستان، ۲۹ شعبه در جعفریه و ۲۷ شعبه اخذ رأی در کهک جانمایی شده است. همچنین هشت هیئت‌ اجرایی تشکیل شده که پنج هیئت اجرایی در بخش‌ها و سه هیئت در شهرستان‌ کهک، جعفرآباد و قم تشکیل شده است.

 بیشترین شعب سیار اخذ رأی مربوط به بخش‌هاست، اما در شهرستان‌ها ۹۰ درصد شعب ثابت هستند. امسال ۵۵۰۰ نفر رأی اولی برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان قم وجود دارد که از این تعداد ۲۸۰۰ نفر پسر و ۲۷۰۰ نفر دختر هستند.

برای شرکت در انتخابات شناسنامه یا کارت ملی هوشمند نیاز است.

استان قم در حالی خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ثبت رکورد بالا مشارکت آماده می کند که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ۱۴۰۲ رشد ۱۲ درصدی مشارکت داشته و با ثبت ۴۹.۷ درصد جزو استان‌های برتر در مشارکت بود.

استان قم در انتخابات دوره قبل ریاست‌جمهوری جمهوری که در سال ۱۴۰۰ برگزار شد مشارکت ۵۳.۱۷ به ثبت رساند و حالا طبق نظرسنجی ها در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم‌ تیرماه این رکورد شکسته خواهد شد.

.

انتهای پیام/