زیرساخت های گردشگری مذهبی قم،رو به پیشرفت است
زیرساخت های گردشگری مذهبی قم،رو به پیشرفت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، بهرام سرمست ظهر امروز ۱۰ دی ماه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در مجتمع مجلل در بخش کهک عنوان کرد: گردشگری مذهبی،یکی از اولویت‌های مهم برای قم با توجه به زائرپذیری و حضور زائران از اقصی نقاط کشور است. استاندار قم افزود: حضور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، بهرام سرمست ظهر امروز ۱۰ دی ماه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در مجتمع مجلل در بخش کهک عنوان کرد: گردشگری مذهبی،یکی از اولویت‌های مهم برای قم با توجه به زائرپذیری و حضور زائران از اقصی نقاط کشور است.

استاندار قم افزود: حضور سالانه بیش از ۲۵ میلیون نفر زائر به قم،یک ظرفیت مهم در توسعه گردشگری است و باید به عنوان یک اولویت مهم و راهبردی و اساسی به آن نگریسته شود.

وی بیان کرد: در کنار وظایف ذاتی دستگاههای اجرایی،انتظار تعامل و همراهی با سایر دستگاهها در جهت توسعه گردشگری در قم و توجه به رفع موانع موجود انتظار می‌رود.

سرمست خاطرنشان کرد:در مدت یک سال براساس اولویت‌های توسعه استان و طبق ماموریتهای ابلاغی از سوی ریاست جمهوری و متناسب با جایگاه قم در جهت توسعه زیرساختهای گردشگری مذهبی در حد توان تلاش کرده‌ایم.

وی گفت: زیرساختهای گردشگری مذهبی قم،رو به پیشرفت است و در این بخش،تحولات خوبی در قم شکل گرفت و تا حدی توانستیم برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم،البته نیاز به همراهی و تعامل بیشتری در تحقق اهداف داریم.

استاندار قم افزود: در مسیر توسعه زیرساختهای گردشگری،مشکلاتی وجود دارد و باید با پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای،بخش خصوصی را در اجرای برنامه‌های کلان و ایجاد تحول یاری کرد.

وی تصریح کرد: یکی از ارکان مهم در توسعه گردشگری،اشتغال‌زایی است و توجه به اشتغال در بخش‌های مختلف قم باید بر اساس ویژگی‌ها و شاخصه‌های بومی در هر منطقه باشد.

سرمست بیان کرد: در بخش کهک، ظرفیت‌های گردشگری فراوانی وجود دارد و مسئولان باید برای اشتغال‌زایی در این منطقه بر اساس ویژگی‌های آن،برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: پروژه‌های مهمی در مسیر اقتصاد مقاومتی در قم تعریف شده است که بخشی از آن مربوط به حوزه گردشگری است و می‌توان با جذب سرمایه‌گذار آن را رونق بخشید،در این راستا باید در کارگروه های تخصصی مشکلات سرمایه گذاری در قم بررسی شود و راهکارهای اساسی را ارائه داد.

گفتنی است استاندار قم امروز از از پروژه های گردشگری استان قم بازدید کرد و کلنگ آغاز عملیات اجرایی یک هتل پنج ستاره در قم را به زمین زد.

خبرنگار: محمد رضا آقاباقری ///