انتخاب ما باید در راستای اکمال دین و مأیوس کردن دشمن باشد
انتخاب ما باید در راستای اکمال دین و مأیوس کردن دشمن باشد

امام‌جمعه قم گفت: انتخاب امروز ما هم باید در ذیل طرح ولایت الهی در غدیر در راستای اکمال دین و مأیوس کردن دشمن باشد و اگر با رأی خود فردی که مورد رضای خدا و ولی خداست را انتخاب کنیم کاری غدیری انجام داده‌ایم و باید پای انتخاب خود هم بمانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از فرهنگ یاران و مداحان نیروی دریایی سپاه که صبح امروز در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه مداح اهل‌بیت از خود چیزی نمی‌گوید و ادعایی هم ندارد، اظهار داشت: مداح در حقیقت ستایشگر اولیای الهی است و خصال حمیده اهل‌بیت عصمت و طهارت را بیان می‌کند.

 وی با بیان اینکه مداح برای توصیف اهل‌بیت (ع) نیاز به شناخت اهل‌بیت (ع) و فنون و ریزه‌کاری‌های سرودن شعر دارد، افزود: مداحی که به‌خوبی اهل‌بیت را نمی‌شناسد و با وزن و قافیه شعر آشنا نیست نمی‌تواند مداح خوب و با اصالتی باشد و به‌خوبی تبیین‌گری داشته باشد.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه مداح باید در انتخاب شعر دیگران هنر داشته باشد و شعر را به‌گونه‌ای تقطیع نکند که مفهوم و انسجام شعر را به هم بریزد، گفت: مداح باید به‌مقتضای زمان، مکان و مخاطب و با رعایت اولویت‌ها مدح و ستایش اهل‌بیت (ع) را بگوید.

 وی با بیان اینکه در ماجرای غدیر پیامبر (ص) تا دو سه روز از مردم بیعت می‌گرفتند، خاطرنشان کرد: قرآن کریم از روز غدیر به‌عنوان روز اکمال دین و اتمام نعمت و روز ناامیدشدن کفار از ابتر ماندن دین یاد کرده است .

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه وقتی دشمنان از خدشه در دین مأیوس شدند شروع کردند دین‌مداران را تخریب کنند، گفت: خداوند می‌فرماید وقتی دین کامل شد دیگر از دشمنان نترسید؛ بلکه از نافرمانی من بترسید.

 وی انتخابات امروز کشور را در ذیل طرح ولایت یعنی اکمال دین و مأیوس شدن دشمن دانست و یادآور شد: ما در انتخابات یک طرح و راهبرد کلی داریم و یک طرح جزئی‌تر؛ طرح کلی و راهبرد اصلی ما در انتخابات مشارکت عمومی و حضور حداکثری است و باید همه مردم حضور داشته باشند؛ لذا برای همه سلایق نامزد وجود دارد و طرح جزئی‌تر انتخاب اصلح است.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه اگر ما با ولایت حرکت کنیم نباید از توطئه آمریکا، انگلیس و صهیونیست بترسیم، افزود: منتخب مردم باید کسی باشد که به مبانی نظام و انقلاب اعتقاد داشته باشد، خستگی‌ناپذیر باشد، از دشمن نترسد و به دشمن وابسته و دلبسته نباشد و اگر این‌جور شد انتخابات ما ذیل ولایت‌مداری اهل‌بیت و غدیر خم قرار می‌گیرد.

 وی با اشاره به اینکه در غدیر خم مردم با فردی که از جانب خداوند انتخاب شده بود بیعت کردند و رضایت خود را از انتخاب خدا ابراز کردند، افزود: ما هم اگر امروز با رأی خود فردی که مورد رضای خدا و ولی خدا است را انتخاب کنیم کاری غدیری انجام داده‌ایم و باید پای انتخاب خود هم بمانیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم