تندباد با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت قم را در می‌نوردد
تندباد با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت قم را در می‌نوردد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان قم گفت: تا ساعاتی دیگر شاهد وزش باد شدید با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت خواهیم بود و این پدیده تا اواخر وقت امروز ادامه دارد.

محسن اروجی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی عصر امروز و وزش تندباد، مردم از قرار گرفتن در کنار سازه‌های غیر مستحکم، خودداری کنند.

وی افزود: کسانی که در حال ساخت و ساز هستند نسبت به محکم کردن سازه ها و داربست ها اقدام کنند. باتوجه به وقوع گرد و غبار، تا حد ممکن از رفت و آمد غیر ضرور خودداری کنید.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان قم با اشاره به اینکه تند باد تا ساعاتی دیگر قم را در می نوردد، گفت: تا ساعاتی دیگر شاهد وزش باد شدید با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت خواهیم بود و این پدیده تا اواخر وقت امروز ادامه دارد.

مهران حیدری مدیرکل هواشناسی استان قم نیز در این باره عنوان کرد: وزش باد شدید از صبح امروز در برخی مناطق استان آغاز شده و تا اواخر وقت جمعه ادامه دارد. امروز آسمان صاف، در ساعات عصر همراه با وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک در مناطق مستعد همراه خواهد بود.

وی افزود: روز پنجشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعات همراه با وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک همراه خواهد بود.

 مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به رگبار و رعدوبرق در پاره‌ای از نقاط استان قم، ادامه داد: سمت باد شمال غربی و سرعت آن ۵۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی قم تصریح کرد: سمت باد شمال شرقی و سرعت آن ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود. کمینه و بیشینه دمای امروز ۲۵ و ۴۲ درجه بود و برای فردا نیز به ترتیب ۲۵ و ۴۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی قم عنوان کرد: روز جمعه نیز آسمان صاف و در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد با سرعت ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت همراه خواهد بود.در ۲۴ ساعت گذشته، خنک‌ترین بخش استان دستجرد با ۱۸.۸ و گرم‌ترین منطقه نیز جمکران با ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

انتهای پیام/