توجه مدیریت شهری به مساجد به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی و قلب شهر
توجه مدیریت شهری به مساجد به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی و قلب شهر

ملایی با تاکید به نقش مساجد در اصلاح فرهنگ و هویت سازی گفت: لذا باید به نقش و مرکزیت پایدار مساجد توجه کرده و این کانون بزرگ فرهنگی را به بالاترین قدرت آن برسانیم تا بتواند در لایه‌های مختلف نقش‌آفرینی درستی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر مصطفی ملائی با اشاره به جایگاه مساجد در اصلاح فرهنگ جامعه اظهار داشت: از صدر اسلام تا الان مسجد به‌عنوان قلب در جامعه عمل کرده و برای تشکیل بقیه اجزاء و پیکره جامعه نیاز است از ظرفیت مساجد به‌درستی استفاده شود.
وی در رابطه با شبکه‌سازی گسترده مساجد در استان قم افزود: امام خمینی(ره) نیز از ظرفیت مساجد در شکل‌گیری نهضت استفاده کرده و از این مکان به‌عنوان پایگاه و سنگر مرکزی انقلاب بهره برد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: لذا باید به نقش و مرکزیت پایدار مساجد توجه کرده و این کانون بزرگ فرهنگی را به بالاترین قدرت آن برسانیم تا بتواند در لایه‌های مختلف نقش‌آفرینی درستی داشته باشد.
وی به تدوین دستورالعمل کمیته حمایت از مساجد در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: نمی‌توانیم تنها به توسعه فیزیکی شهر توجه کنیم و توسعه فرهنگی شهر را در نظر نگیریم، ازاین‌رو این کمیته در مدیریت شهری قرار است با دستورالعمل جدید از مساجد باهدف کنشگری فرهنگی حمایت کند.
دکتر ملایی در پایان تصریح کرد: باید کارهای فرهنگی در محلات و با محوریت مساجد و سیاست‌گذاری کلان مدیریت شهری اجرا شود تا بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هویت شهری و همچنین مقابله با دشمن باشیم.
انتهای پیام/