سیاست مدیریت شهری تملک بر اساس رضایت شهروندان است
سیاست مدیریت شهری تملک بر اساس رضایت شهروندان است

دهناد با درخواست از مردم برای همکاری با شهرداری در تملک مسیر پروژه‌های عمرانی گفت: سیاست و نیت مدیریت شهری و شورا بر همراهی با مردم و تملک بر اساس توافق و رضایت مردم است اما در صورت کاهش ایمنی شهروندان با اجرای ماده هشت تملک انجام‌شده و پروژه بازگشایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر سید محمدحسین دهناد اجرای پروژه‌های شهری را چالش‌برانگیز دانست و اظهار داشت: در اجرای هر پروژه مردم و شهروندان تنها شاهد اجرا یا عدم اجرای به‌موقع پروژه هستند درحالی‌که مسائل زیادی در اجرای یک پروژه دخیل است.
وی تملک را یکی از سخت‌ترین مراحل اجرای پروژه‌های عمرانی دانست و افزود: متأسفانه تملک یک پروژه گاهی سال‌های به طول می‌انجامد و مالکان با شهرداری همکاری لازم را ندارند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عدم بازگشایی یک پلاک در خیابان کارگر تصریح کرد: متأسفانه در تقاطع خیابان کارگر و سوم خرداد عدم تملک یک پلاک موجب شده که این نقطه ناایمن و حادثه‌آفرین شود و پروژه به‌درستی اجرایی نشود.
وی خاطرنشان کرد: جلسات زیادی با مالک این ساختمان برگزارشده و پیشنهادهای مختلفی برای خرید و تملک مطرح‌شده که متأسفانه مالک همراهی نکرده است.
دکتر دهناد بابیان راهکاری‌ها قانونی در اتمام پروژه‌ها و تملک مسیر پروژه بیان کرد: به‌هرحال قانون‌گذار راه‌های گوناگونی را برای حل این‌گونه موضوعات پیش‌بینی کرده است که یکی از موارد اجرای ماده هشت است که بر اساس این ماده بعد از طی کردن روال قانونی با حکم قضایی پلاکی که منجر به ایجاد گره ترافیکی شده را تملک و مسیر را بازگشایی خواهند کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم خواستار همکاری شهروندان در اجرای پروژه‌های عمرانی شد و تأکید کرد: سیاست و نیت مدیریت شهری و شورا بر همراهی با مردم و تملک بر اساس توافق و رضایت مردم است و در تملک رعایت حقوق شهروندان در نظر گرفته می‌شود اما شهروندان نیز با داشتن نگاه کلان برای توسعه شهر باید با شهرداری همکاری کنند.
وی در پایان یادآور شد: اگر اجرای یک پروژه سال‌های نیز طول بکشد تا جای ممکن از اعمال قانون جلوگیری می‌کنیم اما در مواردی شاهد به خطر افتاد ایمنی مردم هستیم که در این صورت اعمال قانون شده و اجرای به خطر افتادن جان شهروندان را نمی‌دهیم.
انتهای پیام