پیرغلامان حسینی؛ فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای شهر قم می باشند
پیرغلامان حسینی؛ فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای شهر قم می باشند

اشعری پیرغلامان حسینی را فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان برشمرد و گفت: متاسفانه تاریخچه عزادرای قم در حال فراموشی است و نیاز داریم خاطرات پیرغلامان و مراسمات قم ضبط و ثبت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، جواد اشعری رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم با حضور در صدوبیست و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساحتمان شهید زین‌الدین برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد هفته ولایت اظهار داشت: مدیریت شهری همیشه از هئیات مذهبی و جامعه هدف مذهبین حمایت لازم را داشته اند.
وی تعداد هیدات مذهبی را در قم بیش از دو هزار هیئت اعلام کرد و افزود: شهرداری قم و شورای شهر همیشه همراه همیات مذهبی بوده و ما نسبت به این حمایت دلگرم هستیم.
رئیس هیئات مذهبی استان قم در ادامه به دغدغه های هئیات مذهبی اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته موضوع خانه موزه هیئات مطرح می‌شود و منازلی نیز مد نظر قرار گرفته اما هنوز اقدام موثری انجام نشده و هئیات مذهبی مطالبه گر این اتفاق خوب برای نخستین بار در قم رقم هستند تا پایگاهی ثابت داشته باشند.
وی خواستار قطعه ای در بهشت معصومه شد و بیان کرد: برای پیرغلامان و صاحبان و نام آوران هیئات مذهبی یک قطعه مشخص در آرامستان بهشت معصومه در نظر گرفته شود و دغدغه خانوادههای این عزیزان در این بخش کم شود.
اشعری همچنین خواستار ساماندهی کمک‌های شهرداری به هئیات مذهبی شد و تصریح کرد: اگر این کمک به‌صورت بن و به‌صورت گسترده تر به هیئات داده شود تا بتوانیم علاوه بر تامین ارزاق بتوانیم در حوزه فرهنگی نیز کارهایی انجام دهیم بسیار قابل توجه است.
وی به برگزاری رویداد آیین عزاداری هر استان که در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: امسال برای نخستین قرار است هئیات مذهبی استان قم در شب اول محرم در حرم مطهر امام رضا (ع) حضور داشته باشند و نیاز به وسیله عیاب و ذهاب داریم و از شهرداری قم در خواست تعدادی اتوبوس و حمایت داریم.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه تاریخچه عزادرای قم در حال فراموشی است و نیاز داریم خاطرات پیرغلامان و مراسمات قم ضبط و ثبت شود و نیاز به کمک داریم و همچنین برگزاری اربعین حسینی(ع) برای چهارمین سال است در قم برگزار می‌شود که نیاز است پیرغلامان در شست و شوی بین الحرمین در اربعین از طرف شهرداری حمایت شود.
انتهای پیام/