توسعه ورزش همگانی عامل سلامت و نشاط جامعه است
توسعه ورزش همگانی عامل سلامت و نشاط جامعه است

سعادتمند با تأکید بر تأثیرات رواج ورزش بر سلامت و نشاط جامعه گفت: یکی از اولویت‌های دولت و مدیریت شهری ورزش همگانی است، ازاین‌رو شهرداری‌ها وظیفه‌دارند که به توسعه ورزش و ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهر کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، ماشاالله سعادتمند در صدوبیست و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بر وظایف شهرداری‌ها برای توسعه زیرساخت‌های لازم در جهت ترویج ورزش همگانی تأکید کرد و اظهار داشت: هرچند شهرداری‌های می‌توانند در بخش ورزش قهرمانی ورود کرده و با ایجاد زیرساخت‌های لازم تسهیل گری کند اما جزو وظایف ذاتی آن‌ها نبوده و متولی آن دستگاه‌های دیگری مانند ورزش و جوانان است.
وی ایجاد فضای مناسب در بوستان‌ها و ساخت زمین‌ها و سالن‌های ورزشی با اولویت مناسب ورزش بانوان را موردتوجه قرارداد و افزود: شهرداری می‌تواند در بخش ورزش‌های همگانی ورود کرده و در بوستان‌ها زیرساخت‌های لازم را برای توسعه ورزش همگانی برای شهروندان فراهم کند.
نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: شهرداری‌ها به‌واسطه برخورداری از پیوندهای مردمی و ساختارهای خرد محلی بهترین نهاد برای پیاده کردن طرح‌های توسعه ورزش همگانی بوده و باید به کمک سازمان ورزش و جوانان بیاید و تسهیلگر امور فرهنگی و ورزشی باشد.
وی در پایان با تأکید دوباره بر کمک و مساعدت شورای شهر به توسعه ورزش همگانی گفت: شورای شهر با توسعه ورزش و حل مشکلات آن در سطح شهر موافق بوده و تسلیم جوسازی‌های رسانه ای نخواهد شد.
انتهای پیام/