زیرساخت فراهم نشود جذب سرمایه گذار امکان پذیر نیست
زیرساخت فراهم نشود جذب سرمایه گذار امکان پذیر نیست

سیدمرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز، در یک‌صد و بیست و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، تعاملات شهرداری با دستگاه‌های خدمت‌رسان را یک طرفه خواند و عنوان کرد: سازمان‌های خدمات‌رسان بر اساس قانون تکلیف و وظیفه دارند به تامین زیرساختهای پروژه‌های شهری بپردازند. شهردار قم با اشاره به عدم تحقق زیرساخت‌های بلوار پیامبر اعظم(ص)قم […]

سیدمرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز، در یک‌صد و بیست و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، تعاملات شهرداری با دستگاه‌های خدمت‌رسان را یک طرفه خواند و عنوان کرد: سازمان‌های خدمات‌رسان بر اساس قانون تکلیف و وظیفه دارند به تامین زیرساختهای پروژه‌های شهری بپردازند.

شهردار قم با اشاره به عدم تحقق زیرساخت‌های بلوار پیامبر اعظم(ص)قم بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار بدون تامین زیرساختها،امکان‌پذیر نیست،امیدواریم با توجه به تعاملات خوب شهرداری با این سازمان‌ها،شاهد تامین زیرساختها در حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) باشیم.

وی تصریح کرد: نمی توان در شورا و شهرداری از سرمایه‌گذاران برای حضور در قم و اجرای پروژه ها دعوت کرد اما زیرساخت‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار نداد و با چنین روندی، سرمایه و وقت آنها را به هدر بدهیم.

سقائیان نژاد ادامه داد:از مسئولان استانی درخواست داریم با ورود به مساله، تلاش کنند تعاملات شهرداری با سایر دستگاه های اجرایی دچار خدشه نشود و بتوانیم همانند گذشته به وظایف خود در مدیریت شهری جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به تعاملات شهرداری در منطقه پردیسان نیز عنوان کرد:مدیریت شهری قم،در جهت توسعه زیرساختهای آب و فاضلاب در پردیسان و رفع مشکلات مردم از ۱۵۰ میلیارد ریال حق خود گذشت، اما آبفا با این وجود هیچ یک از تعهدات خود را در تامین زیرساخت ها در قبال شهرداری انجام نداد، از طرفی شهرداری قم همکاری صددرصدی در مناطق ۲ و ۵ با سازمان آب داشت که در قبال آن نیز تعهدی انجام نگرفت.

در این جلسه محسن محرری یکی از اعضای شورای شهر قم در مورد مشکلات زیرساختی بلوار پیامبر اعظم(ص) بیان کرد: با توجه به اینکه شهرداری از برنامه‌های بخش سرمایه‌گذاری و مشکلات زیرساختی در این بلوار عقب‌تر است،این طرح می‌تواند سرمایه‌گذاری را با مشکل مواجه کند.

وی گفت: هنوز دستگاه‌های مرتبط به ویژه آب و برق قم در جهت تامین زیرساختها، اقدامی نکرده‌اند و با وجود تشکیل جلسات متعدد به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

مجید اخوان رئیس کمیسون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به لایحه مجوز اخذ قرار داد مشارکت ساخت مجتمع تجاری در بلوار پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد: این پروژه در متراژ ۹۱۷ مترمربع هر متری ۱۲ میلیون تومان برآورد شد.

وی تصریح کرد: مبلغ صدور عوارض ۳ میلیارد تومان بوده و درمجموع ۱۴ میلیارد تومان سهم شهرداری است که این سهم ناشی از زمین، عوارض و مجوزات و آورده شریک به مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال است.

انتهای پیام