اجرای بدون وقفه عملیات عمرانی فاز دوم خط یک متروی قم
اجرای بدون وقفه عملیات عمرانی فاز دوم خط یک متروی قم

شهردار قم با تأکید بر اجرای پرقدرت عملیات عمرانی فاز دوم خط یک متروی قم گفت: در تلاش هستیم تا با تأمین منابع مورد نیاز پروژه، تعهدات شهرداری را برای احداث خط یک متروی قم به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به آغاز عملیات حفاری قطعه پایانی تونل خط یک متروی قم حدفاصل میدان بقیه‌الله (عج) تا میدان انتظار و ایستگاه مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: این قطعه در ادامه تونل میدان ولی‌عصر(عج) تا میدان بقیه‌الله(عج) که حفاری آن به‌صورت دستی از زمان آغاز عملیات احداث مترو به انجام رسیده است، به همان روش عملیاتی خواهد شد تا تونل تمام‌مسیر خط یک تکمیل شود.

وی هزینه اولیه ۵۵۰۰ میلیارد ریالی این زیرپروژه مترو قم را برآورد کرد و افزود: برآورد زمانی اولیه پروژه نیز ۲۴ ماه است که در تلاش هستیم تا با تأمین منابع مورد نیاز این مدت را در طول اجرای پروژه کاهش داده و سریع‌تر این قسمت از تونل خط یک مترو قم را نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

 شهردار قم با اشاره به وضعیت فعلی فاز نخست خط یک، خاطرنشان کرد: فاز نخست قطار شهری ازجمله شش کیلومتر با دو ایستگاه شهید مطهری و کشاورز تکمیل‌شده و ساخت بقیه ایستگاه‌ها نیز بالای ۸۰ درصد پیش رفته است.

 سقائیان‌نژاد تصریح کرد: در زمینه احداث سایت دپوی مترو نیز اقدامات خوبی انجام‌شده است که می‌توان به تکمیل سوله پارکینگ، تکمیل ساختمان تی‌پی‌اس، ال‌پی‌اس، تکمیل ساختمان نگهداری، تکمیل کانال انرژی و تأسیسات برق اشاره کرد.

 وی با اشاره به تلاش‌ها برای تأمین ناوگان ریلی مترو قم، گفت: قرارداد تجهیزات ۱۰ رام قطار با شرکت پوژن توسط وزارت کشور تکمیل و اسناد مهندسی و طراحی پایه و تفصیلی انجام‌شده است و با انجام اقدامات اولیه ازجمله واریز پیش‌پرداخت توسط دولت، تأمین ناوگان مورد نیاز خط یک مترو قم نیز اجرایی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است. مرحله نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

همچنین خط ۲ مترو نیز به طول ۲۸ کیلومتر از اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز شده و در محدوده میدان ۷۲ تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/