رسالت شهرداری با باشگاه داری تعارض اجتماعی دارد
رسالت شهرداری با باشگاه داری تعارض اجتماعی دارد
امرالهی با تاکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری تمایلی برای تیم‌داری در لیگ برتر فوتسال ندارند، گفت: هیچ‌کدام از شهرداری‌های کلان شهرهای کشور باشگاه داری نمی کنند و شهرداری قم نیز تمایل ندارد یک تیم لیگ برتری و حرفه‌ای را وابسته به خود کند و آن را به مصلحت ورزش حرفه‌ای استان نمی‌داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مهندس روح‌الله امرالهی با تاکید بر برنامه‌ مجموعه شورای شهر و شهرداری در حمایت از تنها باشگاه لیگ برتری فوتسال قم، افزود: از آنجایی که بودجه‌ نهادهای عمومی مانند شهرداری طی سال‌های مختلف دچار نوسان است و از طرفی باشگاه‌داری نیز توسط مدیران آن با نگاه سلیقه‌ای دنبال می‌شود، محل تامل دارد.

وی ادامه داد: رسالت شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی و خدمات رسان با باشگاه داری تعارض اجتماعی دارد که در بلندمدت می‌تواند محل چالش شود.

وی خاطرنشان کرد: متوسط هزینه کرد باشگاه‌های فوتسال در لیگ برتر بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان است که رقم بالایی است و نحوه مدیریت و هزینه کرد آن نیز با نهادی مانند مدیریت شهری متفاوت است.

امراللهی خاطرنشان کرد: فوتسال یکی از ورزش‌هایی است که در بین نوجوانان و جوانان قمی طرفداران زیادی دارد و تاکنون استعدادهای زیادی را به ورزش حرفه‌ای کشور معرفی کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری با توجه به اینکه درآمدهای خود را بصورت مستقیم از عوارض مردم کسب می‌کند نمی‌تواند باشگاه‌داری در یک رشته خاص کند و باید از همه هیات‌های ورزشی بصورت عادلانه حمایت کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: کمک‌های شهرداری به رشته‌های ورزشی براساس اصل عدالت و ضریب نفوذ ورزش‌های مختلف در بین مردم، صورت می‌گیرد.

امراللهی توصیه کرد که باید به دنبال تقویت و توسعه ورزش همگانی باشیم و از ورزش‌های همگانی بر مبنای حوزه نفوذ آن در بین مردم، حمایت‌های جدی صورت بگیرد.

وی همچنین عنوان کرد: طی پنج سال گذشته هفت مجموعه ورزشی در مناطق مختلف شهری به بهره‌برداری رسیده که این اقدام در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی بوده است.

  • منبع خبر : روابط عمومی شورای شهر قم