شهر مقدس قم در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) غرق در عزاست
شهر مقدس قم در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) غرق در عزاست

شهر مقدس قم در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) غرق در عزا و ماتم و سوگواری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، همزمان با سالروز شهادت امام باقر(ع) شهر مقدس قم یکپارچه در سوگ و عزاست و در گوشه و کنار این شهر مراسم‌ عزاداری برپاست.

مساجد و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، خیابان های منتهی به حرم مطهر نیز شاهد مردم عزاداری است که به عزاداری می پردازند. سخنرانان و مداحان با خطابه و مدیحه‌سرایی گوشه‌ای از زندگی آن بزرگوار را برای سوگواران بیان می‌کنند.

مسلمانان غیرایرانی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به آن ایشان نشان دادند.

هم اکنون نیز حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای جمعی از زائران و شهروندان عزادار قم است که جهت عزاداری و عرض تسلیت به حضرت معصومه (س) وارد صحن های حرم مطهر می‌شوند. همچنین بیرق های سیاه عزا، بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه(س) خیابان‌ها و میادین افراشته شده و عاشقان امامت و ولایت بر مظلومیت آن حضرت اشک ماتم می ریزند.

بر اساس این گزارش مراسم شب شهادت امام باقر علیه السلام شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و مداحی و قرائت دعای کمیل توسط عباس حیدرزاده با حضور خیل زائران عزادار در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

امروز نیز همزمان با صبح روز شهادت امام محمد باقر علیه السلام مراسم عزاداری حرم بانوی کرامت از بعد از نماز صبح برگزار شد و در ادامه قبل از اذان ظهر نیز مراسم سخنرانی و مداحی برگزار خواهد شد.

مسجد مقدس جمکران نیز شاهد زائرانی است که از سراسر کشور به این مکان مقدس آمده اند تا این مصیبت را به امام عصر(عج) تسلیت بگویند.

انتهای پیام/