۱۴ ویژگی مهم برای شناخت رئیس‌جمهور تراز نظام اسلامی
۱۴ ویژگی مهم برای شناخت رئیس‌جمهور تراز نظام اسلامی

امام جمعه قم با بیان اینکه تبلیغات انتخابات باید فقط به منظور معرفی ویژگی‌های نامزدها برای ترغیب مردم به رأی دادن به آن نامزد باشد، به تبیین ویژگی‌های رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز‌جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آیه ۹۴ سوره توبه درباره متخلفین از جبهه جنگ تبوک گفت: خداوند در این آیه می فرماید منافقانی که به جبهه نیامدند؛ زمانی که برگردید بدون عذر موجهی بهانه می آورند و عذرخواهی می کنند در حالی که اگر در جنگ شکست می خوردید زخم زبان می زدند و شماتت می کردند.

وی افزود: خداوند در ادامه مسلمانان را از نشست و برخاست و گفت و شنود با منافقان نهی می کند و می فرماید ای پیامبر شما و مسلمانان در پاسخ به منافانی که به دروغ عذرخواهی می کنند بگویید ما هرگز سخن و عذرتان را باور نمی کنیم؛ بنابراین درس مهم این آیه این است که حرف منافق و فاسق نباید در میان مسلمانان اعتبار داشته باشد.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه منافقانی که برای خودنمایی و تخریب جمهوری اسلامی به هر کاری دست زدند، امروز خودشان نزد افرادی که آنها را حمایت می کردند بی اعتبار و بی آبرو شدند، گفت: در این ایام انتخابات نباید به سخن منافق، فاسق و افرادی که در فضای ناامن مجازی هر حرفی را می زنند اعتماد کنیم و در این صورت از بسیاری از آفت ها و آسیب ها در امان خواهیم ماند.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه سیاست و عرصه انتخابات به شدت لغزنده است بر لزوم رعایت تقوای الهی توسط نامزدهای ریاست جمهوری و مردم در عرصه انتخابات تأکید کرد تا خداوند ما را از لغزش حفظ کند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه امروز جمعه هفت ذی الحجه روز شهادت امام محمد باقر صلوات الله و سلامه علیه است، گفت: امروز با وجود این که حاجیان بیت الله الحرام در مدینه حضور ندارند ولی دل زائران در کنار مزارهای ویران شده ائمه بقیع(ع) است؛ امام باقر(ع) تمام مصائب عاشورا و اسارت ها و جسارت ها را دیده اند و روایت کرده اند.

وی با بیان اینکه یکشنبه ۲۷ خرداد روز عرفه و روز نیایش و دعاست، خاطرنشان کرد: دعا رمز و راه حرکت به سوی خداست و دعای عظیم عرفه پر از مضامین عالی است که حجاج در مکه مکرمه، زائران حرم حسینی در کربلای معلی و مؤمنان در هر جایی که هستند با این دعا خود را شست و شوی معنوی می دهند، پاک و منزه می شوند، به خدا تقرب می جویند و برای مردم مظلوم فلسطین دعا می کنند.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه ۲۷ خرداد روز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) و روز کشاورزی است عنوان کرد: انشاء الله تلاش مسئولان در امر کشاورزی با دقت و اهتمام بیشتری همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه دوشنبه ۲۸ خداد و دهم ذی الحجه عید سعید قربان است، گفت: در این روز نماز عید برگزار می شود و مؤمنان با اهدای قربانی به بستگان، همسایگان و مؤمنین کم‌برخوردار احسان می کنند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه عید قربان آغاز دهه امامت و ولایت نیز هست، گفت: دهه ولایت و امامت این حقیقت را یاد آور می شود که راه پیمودن مسیر تقرب الی الله جز با رهایی از تعلقات دنیایی و تمسک به ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام و ائمه معصومین امکان پذیر نیست.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به انتخابات با بیان اینکه تبلیغات انتخابات باید صرفا به منظور معرفی ویژگی های نامزدها برای ترغیب مردم به رأی دادن به آن نامزد باشد، به تبیین ویژگی ها و شاخص های رئیس جمهوری در تراز شهید آیت الله رئیسی پرداخت و تصریح کرد: اولین ویژگی رئیس جمهور تراز، سربازی ولایت است؛ زیرا سیاست گذار در نظام جمهوی اسلامی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای هستند و ویژگی شهید سلیمانی و شهید رئیسی این بود که خود را سرباز ولایت می دانستند.

وی داشتن روحیه جهادی، انقلابی و خستگی ناپذیری را دومین ویژگی رئیس جمهور تراز دانست و افزود: سومین ویژگی نیز بر اساس آیه ۲۴۷ سوره بقره آگاهی، توانمندی و کارآزموده بودن است؛ از این رو رئیس جمهور باید برخوردار از بینش عمیق اسلامی بوده و تعبد به دین داشته باشد.

آیت‌الله سعیدی چهارمین ویژگی رئیس جمهور تراز را پشتیبانی از جبهه مقاومت و تسلیم ناپذیری در برابر مستکبران و به ویژه صهیونیست جنایتکار دانست و گفت: پنجمین و ششمین ویژگی رئیس جمهور داشتن روحیه تحول گرایی و روحیه وحدت، همدلی و همبستگی با مردم و در میان مردم رفتن است.

وی اخلاق مداری در سیاست‎ورزی، صداقت و ساده زیستی و پاکدستی خود، خانواده و همکاران را سه ویژگی بعدی رئیس جمهور تراز دانست و عنوان کرد: رئیس جمهور باید عدالت‌گستر، عدالت‌گرا و فسادستیز باشد و به جای چشم امید داشتن به بیگانگان، چشم امیدش به مردم و به خصوص جوانان باشد و نگاه به درون را وجه همت خود قرار دهد.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه رئیس جمهور تراز نظام اسلامی باید ورودش به این عرصه برای خدا باشد و هدف از آمدنش احیای معروف در همه ابعاد و از بین بردن منکر در همه ابعاد آن باشد، گفت: سیزدهمین ویژگی رئیس جمهور تراز این است که برای تحقق شعار راهبردی سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم و ساماندهی اشتغال و مسکن جوانان راه حل داشته باشد و در آخر هم بداند که وامدار مردم است نه وامدار گروه و جریان خاص لذا نباید حزب و جریانی رئیس جمهور  را راهبری و هدایت کند.

وی در ادامه به اهمیت حج امسال با توجه به جنایات بی شماری که صهیونیست ها علیه مردم مظلوم و مقاوم غزه انجام دادند اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب حج امسال را حج برائت نامیدند و مراسم برائت از مشرکین امسال با ورود حجاج همه کشورهای مسلمان به سرزمین عرفات در کنار حجاج ایرانی با قرائت پیام امام خانه ای به طور خاص انجام می شود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مراسم امسال می تواند برائت از دشمنانی باشد که چنین ظلم و جنایتی را علیه مردم مظلوم غزه رقم زدند، بیان کرد: به خصوص در حج امسال که حزب الله لبنان هم حضور دارد حاجیان با شلیک فریادهای برائت خود مانند شلیک موشک ها به قلب رژیم صهیونیستی بار دیگر ترس را در جسم و جان رو به اضمحلال رژیم صهیونیستی وارد خواهند کرد.

وی تأکید کرد: امسال در سرزمین مقدس عرفات و امروز در همه نمازهای جمعه باید شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل کوبنده تر از هر زمان دیگری بر فرق آمریکا و اسرائیل چنان فرود آید که آمریکا و متحدانش آرزوی شکست مسلمانان را به گور برند.

انتهای پیام/