پرهیز از تخریب، لجن‌پراکنی و آبروریزی در انتخابات
پرهیز از تخریب، لجن‌پراکنی و آبروریزی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی بر اهمیت پرهیز از تخریب، لجن‌پراکنی و آبروریزی در انتخابات تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در محفل عزاداری شب شهادت امام محمد باقر (ع) در حرم مطهر بانوی کرامت، به روایتی دررابطه‌با شباهت‌های فراوان باقرالعلوم علیه‌السلام به رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله اشاره نمود و اظهار داشت: امام محمدباقر علیهم‌السلام امامی است که مادر ایشان از سادات حسنی و پدرشان حسینی است؛ لذا این امام همام هم حسنی و هم حسینی هستند.

 وی با تأکید بر این که تمام مادران ائمه اطهار علیهم‌السلام خصوصیات ویژه‌ای داشتند، به ویژگی‌های بارز امام محمدباقر علیه اسلام اشاره کرد و افزود: امام باقر علیه‌السلام سند رویدادهای کربلا است؛ چرا که بالغ بر ۳۷ سال همراه با پدر بزرگوارشان امام سجاد علیه‌السلام مکرراً وقایع کربلا را بازگو نمودند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در تبیین رابطه امام باخدا با تأکید بر این که انبیای الهی و ائمه اطهار علیهم‌السلام آمده‌اند تا ما را باخدا آشنا کنند، یادآور شد: ائمه اطهار علیهم‌السلام خود عامل ترین افراد به احکام الهی بوده، بالاترین مرتبه بندگی ذات اقدس الهی را داشتند.

 وی با اشاره به این که اگر کار انسان رضایت الهی را در پی داشته باشد، هیچگاه نباید از حرف مردم خوفی به دل راه دهد، خاطرنشان کرد: امام صادق علیه‌السلام که در مکتب امام محمدباقر علیه‌السلام درس خواندند، تصریح می‌کنند؛ پدرم همواره ذکر خدا را در همه حال، حتی در حال راه‌رفتن و غذاخوردن به‌جای می‌آوردند.

 رفیعی در ادامه به فرازهایی از آیات الهی در رابطه با اهمیت توجه به یاد خدا اشاره و با تأکید بر این که محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام آمیخته با عمل است، تصریح کرد: نفس کلمه اسلام رحمانی سخن زیبا و درستی است، اما وقتی ترویج آن منجر به ترک عمل، اباحه‌گری و بی‌توجهی به حرام می‌شود، مذموم شمرده می‌شود.

 وی در تبیین برخی از فرافکنی‌های سیاسی، به تقابل پنداری حرام‌های الهی از جمله حجاب و اختلاس اشاره و توضیحاتی را دررابطه‌با اهمیت جایگاه هریک از حکام الهی اشاره نمود و گفت: امام محمدباقر علیه‌السلام در روایتی در بیان ویژگی‌های شیعه واقعی می‌فرمایند، از شیعیان ما نیست، مگر کسی که بنده خدا باشد و تقواپیشه کند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: امام باقر علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند؛ شیعیان ما شناخته نمی‌شوند، مگر در فزونی تواضع، امانت‌داری، کثرت یاد خدا، روزه‌داری، زکات، احسان و نیکی به پدر و مادر، رسیدگی به همسایه‌ها، فقرا و مساکین، راست‌گویی و قرآن خواندن و این که شیعه زبانش را از ریختن آبروی دیگران حفظ می‌کند.

 وی در تبیین اهمیت امانت‌داری، کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را به‌عهده‌گرفتن امانتی الهی توصیف کرد و اظهار داشت: کسانی که نمی‌توانند در کسوت خادم جمهور در صیانت از امانتی که مردم به آنها سپرد اند سربلند باشند، نباید وارد این کارزار گردند؛ همچنین اگر کسی بداند بهتر از او برای تصدی پست و مقامی وجود دارد، اگر در آن پست بماند خیانت نموده است.

 رفیعی بر اهمیت پرهیز از تخریب، لجن‌پراکنی و آبروریزی تأکید و با بیان این که ائمه اطهار علیهم‌السلام مصلح، هادی و منشأ خیروبرکت هستند، به تبیین روایتی از امام محمدباقر علیه‌السلام دررابطه‌با اهمیت و تأثیر سه اصل دوستی با اهل‌بیت علیهم‌السلام و دوستان ایشان، حرام خدا را حرام دانستن و انتظار فرج در همنشینی با اهل‌بیت علیهم‌السلام پرداخت و اظهار داشت: امام محمدباقر علیه‌السلام در روایتی بالاترین عبادت را کنترل شکم و شهوت ذکر می‌کنند.

انتهای پیام/.