ملت با انتخاب اصلح زمینه‌ساز ایرانی قوی باشند‌
ملت با انتخاب اصلح زمینه‌ساز ایرانی قوی باشند‌

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو از آحاد ملت شریف ایران خواست که به پای صندوق های رای بیایند و با انتخاب کاندیدای اصلح، زمینه ساز ایرانی قوی باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار سعید جلیلی کاندیدا  انتخابات ریاست جمهوری، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (علیه السلام)، با اشاره به سبقه انقلابی  جلیلی و خدمات وی اظهار داشت: فداکاری و خدمت برای اسلام و ایران در سابقه شما موجود است. شما عمر خود را صرف اسلام و ایران کرده اید، ما سوابق خدمتی شما را فراموش نمی‌کنیم.

وی با اشاره به کلام امیر المومنین (علیه السلام) خطاب به مالک اشتر در نامه ۵۳ نهج البلاغه افزود: در کلام امام راحل بعد از قرآن، ما کتابی به جامعیت نهج‌البلاغه ‌نداریم. حضرت امیرالمومنین علیه السلام مالک اشتر را به رفتار محبت آمیز با مردم توصیه کردند و فرمودند: «وأشعِرْ قَلبَکَ الرَّحمَهَ لِلرَّعِیَّهِ ، والمحبَّه لَهُم ، واللُّطفَ بهِم ، ولاتَکونَنَّ علَیهِم سَبُعا ضارِیا تَغتَنِمُ أکلَهُم ؛ فإنَّهُم صِنفانِ : إمّا أخٌ لَکَ فی الدِّینِ ، أو نَظیرٌ لَکَ فی الخَلقِ…»  مردمی که تحت سیطره شما هستند دو صنف هستند؛ یا برادران دینی شما هستند و یا از کسانی که شما را پذیرفته اند، با آن دو به نیکی و انصاف رفتار کن.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به بخش دیگری از این نامه گفت: مردم ستون دین هستند و سپری در برابر دشمنان. به مردم توجه کنید، مردم خیلی مهم هستند. در جنگ تحمیلی همین مردم جان و مال و فرزندان برومند خود را در راه دفاع از اسلام و ایران فدا نمودند. باید توجه کرد که همه فعالیت ها برای رفاه مردم‌ باشد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو از آحاد ملت شریف ایران خواست که به پای صندوق های رای بیایند و با انتخاب کاندیدای اصلح، زمینه ساز ایرانی قوی باشند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به جنایات آمریکا در حق ملت ایران و جنایات اسرائیل در غزه، استکبار ستیزی و شناخت دشمن خصوصاً صهیونیست و آمریکا بسیار لازم است و اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اینان ظاهرشان در جمع خودشان اتو کشیده‌اند ولی در حق ملت‌ها طبیعت کلب را دارند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: این انقلاب، پیروزی خون بر شمشیر بود و ان شاءالله زمینه ساز ظهور باشد.

انتهای پیام