مصوبه “پیوست انتظامی” در ساخت‌وسازهای شهری قم اجرا شود
مصوبه “پیوست انتظامی” در ساخت‌وسازهای شهری قم اجرا شود

فرمانده انتظامی قم گفت: درخواست اکید فرماندهی انتظامی استان قم عمل به پیوست انتظامی در احداث بناها در مراکز دولتی و خصوصی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سردار محمدرضا میرحیدری در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: سرقت سیم و کابل برق یکی از مباحث مهمی است که کاهش آن در شهر قم، نیازمند پای کارآمدن تمام نهادهای مسئول و اجرای مصوبه مربوط به دیده‌ شدن پیوست انتظامی در ساخت‌وسازهای شهری است.

وی گفت: به دلیل عدم اجرای درست پیوست انتظامی در ساخت‌وسازهای عمرانی در شهر قم، سرقت از ساختمان‌ها و نهادهای عمومی وضعیت قابل‌قبولی ندارد.

میرحیدری تصریح کرد: درخواست اکید فرماندهی انتظامی استان قم عمل به پیوست انتظامی در احداث بناها در مراکز دولتی و خصوصی است.

فرماندهی انتظامی قم با تاکید بر ضرورت رعایت پیوست انتظامی در ساخت‌وسازهای شهری، گفت: عدم رعایت پیوست انتظامی سبب شده تا کنترل جرایم حوزه سرقت در مراکز دولتی و خصوصی در این استان با چالش همراه شود.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد موفق قم در حوزه کنترل جرایم، گفت: در کنترل و کاهش انواع سرقت‌ها در رتبه دوم و در کنترل سرقت منزل در رتبه نخست کشور قرار دارد.

میرحیدری بیان کرد: برای به صفر رساندن و کاهش انواع جرایم در استان قم نیازمند افزایش مراکز انتظامی و امنیتی در گلوگاه‌ها و نقاط مختلف شهر هستیم.

فرماندهی انتظامی قم ادامه داد: یکی از چالش‌های استان در حوزه مواد مخدر، ورود معتادان متجاهر از شهرهای دیگر به قم است که وجهه فرهنگی و اجتماعی این شهر مقدس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: ظرفیت‌های کنونی پلیس راهور از نظر تجهیزات و ناوگان موتوری و غیراستاندارد بودن معابر در موضوع مدیریت ترافیک و رفت‌وآمد خودروها کمتر از حجم نیازهای روزافزون است.

میرحیدری عنوان کرد: برای کاهش سوانح و مدیریت ترافیکی در سطح شهر قم باید استانداردسازی میادین و مدیریت چهارراه‌ها، در دستور کار مدیران شهری باشد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات در واگذاری کاربری‌های تجاری و خدماتی در بوستان‌ها و پارک‌های شهری، افزود: این مراکز به‌هیچ‌وجه نباید به افرادی واگذار شود که کارهای آنان برخلاف شرایط و پیوست‌های فرهنگی و مذهبی شهر مقدس قم است.

فرماندهی انتظامی استان قم همچنین با تاکید بر ضرورت ساماندهی آرامستان‌های شهری، اضافه کرد: برخی از این اماکن به محلی جهت اتراق معتادان متجاهر تبدیل شده‌ است.

میرحیدری همچنین نسبت به اهمیت ساماندهی بازارهای روز و انبارهای جمع‌آوری پسماند و ضایعات توسط شهرداری جهت کاهش سرقت در شهر قم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سرقت موتورسیکلت در قم از ۲۳ درصد به ۱۲ درصد رسیده است، گفت: یکی از مشکلات اساسی قم، کمبود پارکینگ‌های موتورسیکلت در سطح شهر است.

انتهای پیام/