پرداخت مزد کمتر از یک‌پنجم کار به بافندگان فرش
پرداخت مزد کمتر از یک‌پنجم کار به بافندگان فرش
 معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از بافندگان فرش دستباف گفت: مزدی که آنان از این بابت دریافت می‌کنند یک‌پنجم کار آنان هم نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نسیم قم، محمدمهدی برادران شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از نام‌آوران فرش دستباف کشور گفت: امروز فرش ماشینی ایران در جهان شناخته‌شده است که این امر نتیجه تلاش فعالان این عرصه و همچنین بازرگانان فرش است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما میراث دار هنر فاخر فرش دستباف هستیم افزود: بسیاری از صنایع حاضر در کشور به‌نوعی وام‌دار فرش دستباف هستند.

برادران گفت: توسعه فرش دستباف در دستور کار است و در این راستا طرح‌های خوبی تدوین در حال پیگیری است.

وی افزود: فرش دستباف ما باید شناسنامه داشته باشد که در غیر این صورت این صنعت، بی‌هویت خواهد بود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از بافندگان فرش دستباف گفت: این افراد از مؤثرترین واصلی‌ترین عوامل پیشبرد این هنر در کشور هستند.

برادران ادامه داد: کسانی که در عرصه فرش دستباف تولید می‌کنند، مزدی که از این بابت دریافت می‌کنند یک‌پنجم کار آنان هم نیست.

وی با تجلیل از هنر بافندگان فرش دستباف گفت: این افراد هنرمندانی هستند که با دستان و هنر خود بهترین اثرها با خلق می‌کنند و نباید آنان را انسان‌های ضعیفی تصور کرد که در خانه مشغول به فعالیت هستند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: جایگاه بافندگان فرش دستباف باید تقویت شود و در مسیر حل مشکلات این قشر باید اقدامات لازم صورت گیرد.

برادران در ادامه عنوان کرد: ساختار مرکز ملی فرش ازجمله دغدغه‌های رئیس‌جمهور شهید بود و در حال حاضر این ساختار تثبیت و در زیرمجموعه وزارت صمت قرارگرفته است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر