شهدای قرآنی در جامعه معرفی و الگوسازی شوند
شهدای قرآنی در جامعه معرفی و الگوسازی شوند

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت به تأثیرگذاری زیاد شهدا در جامعه اشاره کرد و گفت: باید شهدای قرآنی در جامعه معرفی شوند تا برای جوانان و نوجوانان الگو قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید‌محمد سعیدی در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی استان در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با گرامیداشت ایام سالگرد امام خمینی (ره) این شخصیت بزرگ را اسوه تأیید شده به‌وسیله مؤمنین دانست و اظهار داشت: با رحلت امام چون نصرت مردم وجود داشت نه‌تنها مسیر نهضت ایشان منحرف نشد؛ بلکه با اتقان، گستردگی و تنوع بیشتری ادامه پیدا کرد.

 وی با اشاره به اهمیت ایام فراغت گفت: ایام فراغت یک عرصه موردعلاقه هر دو طیف انسان‌های خوب و بد است و هر طیفی که زودتر این اوقات را مدیریت کند برد و سود مادی و معنوی با او است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند در آیه ۷ سوره شرح می‌فرماید از فرصت فراغت برای کارهای مهم دیگر برنامه‌ریزی و اقدام کنید افزود: در ذات اوقات فراغت فرصت نهفته است و این اوقات بستر مناسبی برای اشتغال به امور مختلف و لازم زندگی است.

 وی با بیان اینکه سود بردن از اوقات فراغت صرفاً به معنای پر کردن این اوقات نیست، افزود: اوقات فراغت فرصت مناسبی برای آموزش‌های قرآنی است و باید خادمان قرآنی را شکل دهیم و حرم مطهر باید پیش‌گام در این زمینه باشد.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به سفرهای خادمان در قالب سفیران کریمه به تأثیرگذاری این فعالیت اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های خادمان قرآنی باید تقدیر و تشکر از خانواده شهدای قرآنی باشد؛ زیرا تأثیرگذاری شهدا بسیار بیشتر و بهتر از هر چیز دیگری است.

 وی برجسته‌سازی و معرفی شهدای قرآنی را کار ارزشمندی دانست و افزود: همچنین معرفی مدیرانی که فعالیت‌های قرآنی داشته‌اند می‌تواند تأثیر زیادی در ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد

 تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با تأکید بر اینکه جوانان و نوجوانان سرمایه‌های نظام هستند، عنوان کرد: همان‌طور که در حوزه اقتصادی می‌گویند سرمایه نباید راکد بماند، سرمایه‌های انسانی و فرهنگی هم نباید راکد بماند و باید برنامه‌های مفصل و با اولویت برای این سرمایه‌ها داشته باشیم.

 وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در نامه خود به جوانان اروپایی نسبت به قرائت قران گفت: قرآن کتاب هدایت است و هر کسی به قرآن مراجعه کند به برکت قرآن هدایت‌هایی نصیبش می‌شود.

انتهای پیام/