دیدار تولیت مسجد مقدس جمکران با خانواده معظم شهید ابراهیم کرمانی زاده
دیدار تولیت مسجد مقدس جمکران با خانواده معظم شهید ابراهیم کرمانی زاده
تولیت مسجد مقدس جمکران با شرکت در مراسم بزرگداشت تنها شهید قیام 15 خرداد منطقه جمکران، با خانواده معظم شهید ابراهیم کرمانی زاده دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر اجاق‌ نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران با شرکت در منزل شهید ابراهیم کرمانی زاده در مراسم بزرگداشت شهید قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: شهدای کربلا، در بین همه شهدا، افضل هستند و حتی از شهدای صدر اسلام و زمان امیرالمومنین(ع) نیز افضل‌اند.

وی بیان کرد: افضلیت آنها دلایل مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن این است که وقتی خداوند آب کوثر را به پیامبر(ص) عطا کرد این اختیار را به معصومین قرار داد که از این آب به دیگران بدهند و غیر از معصومین هیچ کس حق ندارد از آب کوثر به کسی بدهد به غیر از شهدای کربلا که چنین اختیاری داشتند.

تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: در حدیث آمده که فقط شهدای کربلا هستند که می توانند مانند معصومین از آب کوثر به دیگران بدهند و برای هیچ شهیدی این اجازه را نمی دهند و در بین شهدای کربلا نیز برخی افضل تر هستند.

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) فرمود عمویم عباس از همه شهدای کربلا بعد از امام حسین افضل تر است و این نشان می‌دهد که این ها نیز درجاتی داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق‌ نژاد خاطرنشان کرد: شهید یعنی کسی که موانع راه خدا را با جان و خون و همه هستی خودش برداشت و آن را بنیانگذاری کرد و بعد از او کسی در این راه قدمی برداشت او نیز سهمی دارد.

وی گفت: یکی از آن شهدا، شهید ابراهیم کرمانی زاده است که بعد از ۶۰ سال همچنان برای بزرگداشت ایشان در ۱۵ خرداد که رویدادی بزرگ بوده، مجلس برگزار می‌کنند و یاد او را گرامی می‌دارند.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: انشالله خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر کند، ما وظیفه بزرگی در قبال شهیدان داریم، رهبر معظم انقلاب در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره داشتند به شهدای خدمت و فرمودند انتخابات امسال با همه انتخابات این چهل و چند سال فرق دارد برای اینکه این حماسه، ادامه حماسه‌ای است که چند روز قبل مردم در مراسم تشییع این شهدای خدمت انجام دادند.

وی بیان کرد: یکی از این شهرهای پر افتخار، شهر قم بود و مردم در این بلوار پیامبر اعظم(ص)، حماسه بزرگی را که طی این سال ها این شهر به خود ندیده بود خلق کردند.

حجت الاسلام و المسلمین اجاق‌ نژاد عنوان کرد: حماسه هشتم تیر و انتخابات پیش رو هم ادامه همین حماسه است و مردم باید به کسی رای بدهند که بیشترین شباهت را به شهید رئیسی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی، شاخص شد و هر کس علائم او را داشت باید به او رای بدهند، رئیسی ریل گذاری و مسیر را مشخص کرد که رئیس جمهور بعدی چه کسی باید باشد و هر کس مشابه او چنین فضلیت هایی را داشت باید انتخاب شود.