تندباد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت قم را فرا می گیرد
تندباد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت قم را فرا می گیرد
هواشناسی قم با صدور هشدار سطح زرد، وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و محدودیت دید افقی در جاده های مواصلاتی را از مخاطره‌های این سامانه جوی در قم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، با صدور هشدار زرد هواشناسی در قم از روز یکشنبه ۱۲ خردادماه تا روز دوشنبه ۱۲ خردادماه، احتمال اختلال در تردد، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک، احتمال آسیب به سازهای موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال بروز مشکلات پزشکی برای گروه‌های حساس در این شرایط وجود دارد.

بیشینه دمای هوا قم امروز یکشنبه ۳۸ و کمیته آن نیز ۲۳ درجه سانتیگراد پیش بینی شده و منطقه کهک قم نیز با حداکثر دمای ۳۳ و حداقل دمای ۱۶ درجه سانتیگراد نسبت به سایر بخش‌های استان قم هوای خنک‌تری دارد.

برای روز دوشنبه هفته جاری نیز حداکثر دمای قم ۳۶ و حداقل دما نیز ۲۱ درجه پیش بینی شده که نشاندهنده کاهش ۲ درجه‌ای دمای هوا است.

از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری نیز افزایش سرعت وزش باد در ساعات عصر و ابتدای شب ادامه خواهد داشت.

تا پایان هفته جاری دمای هوا ۷ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و انتظار می‌رود با ورود جریانات مرطوب، در ساعات عصر روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزایش ابر و رگبار و رعد و برق نیز در استان روی دهد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر/قم