رشد ۳۵ درصدی کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان تامین اجتماعی قم
رشد ۳۵ درصدی کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان تامین اجتماعی قم
موسوی مدنی از پرداخت هدیه ازدواج به زودجهای دارای دو سال بیمه گفت: در سال گذشته بیش از ۶ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان بابت کمک هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان قمی پرداخت شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۵ درصدی مواجه بوده‌است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید علی موسوی مدنی روز شنبه با اشاره به کمک های تامین اجتماعی در جهت تسهیل امر ازدواج اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ به یک‌هزار و ۷۸ بیمه شده تامین اجتماعی در این استان کمک هزینه ازدواج اهدا شد.

وی با بیان این‌که برای دریافت «هدیه ازدواج» نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین‌اجتماعی نیست، اضافه کرد: بیمه‌شدگان می‌توانند با ورود به سامانه es.tamin.ir پس از ثبت‌نام و ثبت درخواست و شماره حساب خود در این سامانه، از هدیه ازدواج سازمان تامین‌ اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اتصال برخط این سامانه به سامانه سازمان ثبت احوال، نیاز به ارائه هیچ سند یا مدرک دیگری برای دریافت این هدیه نخواهد بود.

موسوی مدنی درباره شرایط دریافت این کمک هزینه، گفت: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در صورت داشتن ۲ سال سابقه بیمه‌پردازی(در هنگام ازدواج اول) هدیه ازدواج را دریافت می‌کنند؛ این اعتبار معادل یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه‌شده تامین اجتماعی باشند، این هدیه بلاعوض به زوجین (یعنی هر دو نفر) پرداخت می‌شود.

به گفته وی، به موجب قانون تامین اجتماعی، این کمک هزینه به‌عنوان هدیه به بیمه‌شدگان اجباری واجد شرایط (که برای اولین بار ازدواج می‌کنند) پرداخت می‌شود.

موسوی مدنی با بیان این‌که شرط اساسی دریافت کمک هزینه ازدواج، وجود سابقه است، افزود: بیمه‌شده ظرف پنج سال قبل از تاریخ ازدواج باید حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته باشد و این حق بیمه(در این دوره زمانی) از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای دریافت این کمک هزینه همچنین در تاریخ ازدواج، رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما نباید قطع شده باشد؛ ازدواج نیز باید دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج به ثبت رسیده باشد.

تامین اجتماعی قم ۸۴۸ هزار و ۳۸۱ نفر را تحت پوشش دارد. خدمات‌رسانی به جامعه هدف تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.