آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامی‌داشت حماسه ۹ دی، این حماسه را نماد بصیرت و میثاق امت با امام دانست و ابراز داشت: در سال ۸۸ مواجه با فتنه‌ای شدیم که آسیب‌های فراوانی به کشور وارد کرد، قصه از اینجا شروع شد که […]

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامی‌داشت حماسه ۹ دی، این حماسه را نماد بصیرت و میثاق امت با امام دانست و ابراز داشت: در سال ۸۸ مواجه با فتنه‌ای شدیم که آسیب‌های فراوانی به کشور وارد کرد، قصه از اینجا شروع شد که اصل انتخابات زیر سؤال رفت و ادعای تقلب شد، ادعایی که هیچ‌گاه نتوانستند آن را ثابت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از رسا، امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: در طول ۴۰ سال گذشته جریانات و گروه‌های مختلف سیاسی آمدند و رفتند اما اینکه در سال ۸۸ کسانی از روی غرض یا فریب ادعای تقلب ۱۰ میلیونی کنند امر غیر قابل قبولی بود و رهبر معظم انقلاب پرچم دفاع از آرای مردم را بلند کردند.
عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: اگر انتخابات را زیر سؤال ببریم و تسلیم قانون در همه مراحل آن نشویم، به کشوری تبدیل می‌شویم که همیشه باید در جنگ باشد.
وی گفت: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب جلساتی برای پیگیری ادعاها گذاشتند، کسانی تسلیم مسیر قانونی، آرای مردم و هدایت رهبری نشدند، در حالی که باید برمی‌گشتند و استغفار و تمکین به قانون می‌کردند.
آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر نیز کسانی وارد صحنه شدند و مطالبات بحق مردمی را منحرف کردند، مردم در برابر اینکه ناگهان قیمت بنزین ۳ برابر شود، سؤال داشتند و سختی و گرانی بر آنها فشار می‌آورد و حق داشتند، اما در این میان نقشه شیطانی آمریکایی که در عراق و لبنان دنبال می‌شود و درصدد این هستند که با ناامن‌سازی جبهه مقاومت و فروپاشی اقتصاد آنها، کمر مقاومت را بشکنند، در ایران نیز دنبال شد و آسیب‌های زیادی را به کشور زدند.
امام جمعه موقت قم تأکید کرد: دنیا بداند ملت ایران با وجود همه سختی‌ها با هوشمندی، بصیرت و مقاومت با چشم‌های تیز و گام‌های استوار از موانع عبور خواهد کرد، فتنه‌ها را پشت سر خواهد گذاشت و بر دشمنان اسلام و انقلاب به فضل خدا پیروز خواهد شد.
عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: ملت ایران شکوه حضور خود را در ۹ دی، ۲۲ بهمن و انتخابات بزرگ دوم اسفند نشان خواهد داد و دنیا بار دیگر عمق بینش و بصیرت ملت را تماشا خواهد کرد؛ انتظار مردم عزیز از مسئولان این است که گرانی را مهار کنند و برای بیکاری چاره‌ای بیندیشند.