دنیا در ۹ دی، ۲۲ بهمن و انتخابات اسفند، به تماشای بصیرت ملت ایران می‌نشیند
دنیا در ۹ دی، ۲۲ بهمن و انتخابات اسفند، به تماشای بصیرت ملت ایران می‌نشیند

آیت‌الله علیرضا ‌اعرافی ظهر امروز ۶ دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس با تاکید بر تقوای الهی عنوان کرد: انسان در همه احوال در تیررس و چنگال مرگ قرار دارد، مبادا گمان کنیم که از مرگ رهایی می‌یابیم،از این رو تقوای الهی را از یادنبریم. امام جمعه قم با اشاره به […]

آیت‌الله علیرضا ‌اعرافی ظهر امروز ۶ دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس با تاکید بر تقوای الهی عنوان کرد: انسان در همه احوال در تیررس و چنگال مرگ قرار دارد، مبادا گمان کنیم که از مرگ رهایی می‌یابیم،از این رو تقوای الهی را از یادنبریم.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت تربیت فرزند نیز بیان کرد: نام نمادفرهنگ جامعه است و باید نام نیک برگرفته از مفاهیم و شعائر الهی و انسانی و دینی باشد،بیش از ۸۰ روایت بر نام گذاری نیک تاکید کرده است و این امر اهتمام ویژه را برای نام گذاری فرزند توسط والدین نشان می‌دهد.

وی با گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار تصریح کرد:حضرت زینب(س)، قهرمان حادثه کربلا و پیام‌آور حماسه‌ای بزرگ است،در این روز تلاش پرستاران برای کاهش آلام بیماران را نیز ارج می‌نهیم.

آیت‌الله ‌اعرافی با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس سوادآموزی با فرمان امام(ره) گفت: نهضت سوآدموزی در سال ۵۸ آغاز به کار کرد و در فاصله ۴۰ سال،تعداد باسوادان، از ۴۷ درصد به ۹۰ درصد رسید و تا ۵۰ سال سن نیز ۹۸ درصد باسواد داریم.

وی افزود:راه درازی را در طول ۴۰ سال پیموده‌ایم و جمعیت کشور بیش از دو برابر شده است، این  اقدام عظیمی بود،در قم نیز ضریب سواد بالای ۹۱ درصد است و هشتمین استان کشور هستیم که باید از دست اندرکاران سوادآموزی تشکر کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: آموزش و پرورش باید پوشش کامل داشته باشد تا  دیگر در کشور ورودی بی سواد نداشته باشیم،البته بیش از ۹۸ درصد پوش وجود دارد اما ورودی باید کامل باشد و تلاش شود در فاصله چند سال باقیمانده در برنامه ششم ضریب سواد به حد کامل برسد.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر برای بالای ۶ سال سن، ۹ میلیون بی سواد و زیر ۵۰ سال نیز ۲ میلیون بی سواد داریم که زیبنده جامعه اسلامی نیست. در این زمینه باید به منویات رهبری توجه شود.

آیت‌الله ‌اعرافی در مورد ۹ دی تصریح کرد: این رویداد مهم، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، در سال ۸۸ با فتنه‌ای مواجه شدیم که برای کشور لطمه زیادی داشت و به ما آسیب زد، اصل ماجرا از این جا شروع شد که انتخابات زیر سوال رفت و ادعای تقلب مطرح شد.

وی بیان کرد:این ادعا هیچ‌وقت ثابت نشد در حالی که در طول این ۴۰ سال، جریان ها آمدند و رفتند و عده ای از سر فریب یا غرض، ادعای ده میلیون تقلب را مطرح کردند که امری غیر قابل قبول است،در این شرایط،رهبری پرچم دفاع از آرای مردم را بلند کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: نباید انتخابات را زیر سوال ببریم بلکه باید در همه مراحل، تسلیم قانون باشیم وگرنه به کشوری تبدیل می‌شویم که همیشه در جنگ است، انتخابات براساس قانون با فرمول تعیین شده پیش می‌رود و بارها انجام شده و قدرت بارها در سطح ریاست جمهوری و خبرگان و مجلس و شوراها جابه جا شده است.

وی افزود:جمعیت زیادی در انتخابات، نامزد می شوند و مردم افرادی را انتخاب می‌کنند، هیات اجرایی و نظارت و شورای نگهبان برای پاسداری از آرای مردم تدابیری اتخاذ می‌کنند، با این فرآیند عده ای بیایند مردم را به انتخابات بکشانند که باید انتخابات ابطال شود به معنای فروریختن امنیت و اقتدار کشور است.

آیت‌الله ‌اعرافی عنوان کرد: رهبری با آن ها صحبت کردند و جلساتی گذاشتند، اما عده ای تسلیم قانون نشدند،البته کسانی هم اشکالاتی به ذهنشان می‌آمد که توجیه و با مردم همراه شدند اما کسانی تسلیم قانون و آرای مردم و هدایت رهبری نشدند،جای این بود که برگردند و تمکین نسبت به قانون داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر نیز کسانی وارد صحنه شدند که مردم نبودند، مردم حرف درستی برای گرانی‌ها داشتند و در برابر افزایش ناگهانی قیمت بنزین تا سه برابر برایشان سوال پیش آمد،سختی‌ها و گرانی‌ها به مردم فشار می آورد و آنها حرف داشتند.

امام جمعه قم اظهار کرد: وسط این معرکه نقشه شیطانی آمریکایی‌ها نیز درصدد ناامن‌سازی جبهه مقاومت برآمد، همان طور که در لبنان و عراق دنبال فروپاشی اقتصاد آن‌ها و شکستن کمر مقاومت بودند و لطمه‌های زیادی به مردم زدند.

وی گفت: در اغتشاشات اخیر نیز، هویت ایمانی و اقتدار ملی ما را هدف گیری کرده‌اند، دنیا و دشمن بدانند ملت بزرگ ایران سختی‌ها را تحمل کرده است، نقد و اعتراض می‌کند، حرف حق را می‌زند، جای حرف حق در انتخابات و اعلام درست آراء است.

آیت‌الله ‌اعرافی بیان کرد: ملت ایران علی‌رغم همه این سختی‌ها با هوشمندی و بصیرت و مقاومت که بال‌های بزرگ پیروزی است و با چشمهای تیزبین و گام های استوار و بصیرت از موانع عبور می کند فتنه‌ها را پشت سر می گذارد و بر دشمنان اسلام و انقلاب پیروز می شود.

وی تصریح کرد: در حماسه ۹ دی، ۲۲ بهمن و انتخابات بزرگ دوم اسفند،دنیا به تماشای بصیرت ملت ایران می‌نشیند و دانش و بینش خود را به جهان نشان می‌دهد.

امام جمعه قم عنوان کرد: انتظاری که مردم شریف از مسئولان دارند این است که گرانی مهار شود و برای بیکاری چاره‌ای بیندیشند، امروز آلودگی هوا دردی مزمن است که باید با اهتمام مردم و مسئولان حل شود، وظیفه دولتمردان بودجه منهای نفت است و کسر بودجه را باید با مبارزه با قاچاق و فرار مالیاتی و ساماندهی خصوصی سازی و اعتماد به مردم درمان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این ملت ایستاده و آماده است، نباید بی جهت به این مردم فشار بیاوریم،بلکه تدابیر لازم برای حل مشکلات مردم باید انجام شود و مسئولان این مسیر را بپیمایند.

انتهاب پیام/