به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های سیاسی-عبادی این هفته تهران طی سخنانی اظهار داشت: خدا نعمت عقل را در وجود انسان مستقر کرده؛ چراغ عقل راهنمای زندگی بشر است و انسان را به دین هدایت می‌کند. […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های سیاسی-عبادی این هفته تهران طی سخنانی اظهار داشت: خدا نعمت عقل را در وجود انسان مستقر کرده؛ چراغ عقل راهنمای زندگی بشر است و انسان را به دین هدایت می‌کند.

وی افزود: عقل به انسان می‌گوید آنچه به نفع و مصلحت دنیا و آخرت است را باید به دست آوری و آنچه آسیب می‌رساند و خسران دنیا و آخرت در آن است، حرام است؛ همانطور که هیچ انسان عاقلی خود را جلوی گرگ نمی‌اندازد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه عنوان کرد: حادثه خبر نمی‌کند، به عنوان مثال شخصی را امروز در فتنه می‌بینیم، اما تا دیروز با انقلاب بود؛ این خطرات اخلاقی و سیاسی ممکن است در زندگی هر کسی اتفاق بیفتد.

صدیقی بر همین اساس اضافه کرد: اتفاق افتاده شخصی که دیروز مدیرکل یا رئیس بوده امروز در زندان است و سراغ او را باید در زندان‌ها گرفت، این‌ها همگی عبرت است. این نوع بلا‌های مادی، معنوی، آبرویی و آخرتی پیش‌بینی نشده در کمین است و انسان را شکار می‌کند، حال برای اینکه گرفتن این خطر‌ها و زیان‌ها و بلا‌ها نشویم باید به سنگر دعا و نیایش پناه ببریم.

*۹ دی نقطه عطفی در تاریخ است

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های خود ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) اظهار داشت: نهم دی هم از روز‌های خدا و ایام الله است و هم تجدید خاطره ایام الله دوره انقلاب، ۲۲ بهمن ۵۷ و روز‌های طلایی ۱۹ دی قم و سایر روز‌هایی که اسلام را نجات داد و دشمن قهار و غدیر را به زانو در آورده و پیروزی خون بر شمشیر خشونت را در عالم به ثبت رساند و نقطه عطفی در تاریخ بشریت شد.

وی افزود: ۸ ماه بود که استکبار عالم در سطح وسیع و در راس آن شیطان بزرگ و هم پیمانانش و همچنین غده سرطانی اسرائیل همه دست به دست هم داده بودند و سال‌ها نقشه کشیده و حتی زمان اجرای آن را هم مشخص کرده بودند و به دست کسانی پایان نظام اسلامی را پیش بینی کرده بودند که برخی از آن‌ها هرچه داشتند را از سفره شهدای ما به دست آورده و از اعتبار امام و ولایت مطرح شده و شهرت به دست آورده بودند که این هم از عبرت‌های بسیار بزرگ تاریخ است.

* دشمن با اربابان خارجی آتش فتنه را روشن کرد

صدیقی در ادامه عنوان کرد: دشمن با برنامه اربابان خارجی آتش فتنه را روشن کرد و هر آن چه را که می‌شد برای براندازی یک نظام از هیچ چیز کوتاهی نکردند.

* فتنه‌گران از تمام ابزار‌های بیرون و درون برای در هم ریختن نظام استفاده کردند

وی ایجاد ناامنی، بهم ریختگی، حمله، شرارت و ایجاد شبهه و ندای الله اکبر سر دادن در شب‌ها را از جمله اقدامات فتنه گران خواند و گفت: آن‌ها از همه ابزاری که از درون و بیرون می‌توانستند برای به هم ریختن نظام اسلامی استفاده کردند و این سکان داری کشتی انقلاب رهبر حکیم الهی بود که هم پروردگار ظرفیت و سعه صدر و عاطفه به ایشان عنایت کرده بود و ایشان حاضر نشدند مشکل را نظامی حل کنند.

امام جمعه موقت تهران بر همین اساس اضافه کرد: هشت ماه رهبری در تمام صحبت‌هایشان هم مخالفین را به حضور پذیرفتند و نمایندگان سران فتنه شخصاً به محضر ایشان شرفیاب شدند و هم هر کسی شبهه داشت مستقیماً در محضر نایب امام زمان خود توانست حاضر شود و اتمام حجت به معنای واقعی کلمه از ناحیه مقام نیابت به عمل آمد،، اما آن‌ها دست بردار نبودند. مردم تهران شب و روز آسایش نداشتند و بازار هم در ابهام وحشتناکی به سر می‌برد.

ادامه دارد..