تحصیل ۱۳۰۰ دانشجوی ایرانی و خارجی از ۱۹ ملیت در دانشکده هدی
تحصیل ۱۳۰۰ دانشجوی ایرانی و خارجی از ۱۹ ملیت در دانشکده هدی
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی   تعداد دانشجویان دانشکده هدی را 1300 نفر اعلام کرد و گفت: در بخش بین‌الملل این دانشکده 150 دانشجوی غیر ایرانی نیز از 19 ملیت ازجمله آمریکا، کانادا و استرالیا و سوئد در حال تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، غلامحسین گرامی امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه، ضمن معرفی دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی اظهار داشت: دانشگاه الهیات و معارف اسلامی هدی از سال ۱۳۷۳ با مجوز وزارت علوم آغاز به کار کرده و زیر نظر جامعه الزهرا نقش مهمی در تربیت زنان متخصص و فرهیخته دارد.

وی دانشگاه هدی را ظرفیتی در نظام آموزش عالی در بخش حوزوی دانست و افزود: دانشکده هدی از مقطع پیش‌دبستانی تا کارشناسی ارشد خدمات آموزشی ارائه داده و در تمامی زیر نظام‌های آموزش حوزوی و غیر حوزوی فعالیت دارد.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی  تعداد دانشجویان این دانشکده را ۱۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در بخش بین‌الملل ۱۵۰ دانشجوی غیر ایرانی نیز از ۱۹ ملیت ازجمله آمریکا، کانادا و استرالیا و سوئد در حال تحصیل هستند که در کنار سایر دروس زبان فارسی و دوره‌های معارفی مانند اندیشه‌های شهید مطهری و امامین انقلاب را نیز میاموزند.

وی فارغ‌التحصیلان این دانشکده را نیز موردتوجه قرارداد و بیان کرد: همچنین ۹۰۰ نفر از ۳۸ ملیت از دانشکده هدی فارغ‌التحصیل شده‌اند که به‌عنوان مبلغ در کشورهای خود فعال هستند.

گرامی ادامه داد: در حال حاضر نیز ۸۸۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در ۷ رشته علوم قرآن و حدیث، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، روان‌شناسی، علوم تربیتی و مشاوره تحصیل می‌کنند و ۴۲۰ دانشجوی مقطع ارشد نیز در ۹ رشته در حال تحصیل هستند.

وی در بخش دوم صحبت‌های خود به پذیرش دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشکده اشاره و خاطرنشان کرد: پذیرش در این دانشکده به دو شیوه از طریق سازمان سنجش برای عموم و آزمون اختصاصی ویژه طلاب خواهر انجام می‌گیرد و دانشجویان بین‌الملل نیز از طریق مصاحبه پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی یادآور شد: وام دانشجویی، کتابخانه، خوابگاه، مهدکودک، سرویس حمل‌ونقل، سلف و غذاخوری، تخفیف شهریه و امکانات رفاهی و ورزشی ازجمله امکاناتی است که در اختیار دانشجویان قرارگرفته و تلاش می‌شود شرایط مطلوبی برای تحصیل متقاضیان فراهم شود.

وی دانشکده هدی را تحت نظر نظام آموزش عالی معرفی کرد و ابراز کرد: اگرچه دانشکده هدی زیرمجموعه جامعه‌الزهراست اما یک مرکز حوزوی محسوب نمی‌شود و ازنظر جذب دانشجو و اساتید و سرفصل‌های علمی، چارچوب‌های وزارت علوم را رعایت کرده و به فارغ‌التحصیلان نیز مدرک دانشگاهی ارائه می‌دهد.

گرامی با اشاره به این مهم که دانشکده هدی و سایر دانشکده‌های غیرانتفاعی از حمایت‌های دولتی برخوردار نیستند تصریح کرد: متأسفانه ۹۰ درصد دانشگاه‌های کشور از حمایت دولتی برخوردار نیستند و این در حالی است که از دانشکده‌هایی مانند دانشکده هدی حمایت شود شاهد تحولی بزرگ خواهیم بود.

وی در پایان تعداد اعضای هیئت‌علمی دانشکده هدی را ۱۴ استاد معرفی کرد و گفت: هدف دانشکده هدی تربیت دانشجویان انقلابی است و امیدواریم به‌زودی شاهد بالندگی دوباره این دانشکده در کشور و خارج از ایران باشیم.

انتهای پیام/