اجرای ۱۳۵۰ طرح تولیدی در استان قم
اجرای ۱۳۵۰ طرح تولیدی در استان قم

محمود سیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان قم اظهار کرد: هزار و ۳۵۰ طرح صنعتی و صنایع معدنی با سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان در استان در دست اجرا است که در صورت به بهره برداری […]

محمود سیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان قم اظهار کرد: هزار و ۳۵۰ طرح صنعتی و صنایع معدنی با سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان در استان در دست اجرا است که در صورت به بهره برداری رسیدن این طرح‌ها، برای ۳۲ هزار و ۶۸۵ نفر اشتغال به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: مهم ترین طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان قم شامل محصولات فولادی و آهنی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، تولید الیاف مصنوعی، انواع شمش فولادی، انیدرید فتالیک، فرآورده‌های لبنی، دی اکتیل فتالات و لوازم بهداشتی و سلولزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: ۹۳۵ طرح صنعتی و صنایع معدنی در استان با پیشرفت فیزیکی زیر ۲۰ درصد وجود دارد که حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها، هشت هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان با اشتغال ۲۲ هزار و ۳۵۵ نفر است.

سیجانی با اشاره به طرح‌های تولیدی با پیشرفت صنعتی بالای ۶۰ درصدی در استان قم اظهار کرد: ۲۹۸ طرح صنعتی و صنایع معدنی در استان پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند که تاکنون برای این طرح‌ها هزار و ۳۲۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: تکمیل طرح‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان قم نیازمند هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دیگر است، در صورت تکمیل این طرح‌ها برای هفت هزار و ۹۴ نفر اشتغال به وجود می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: ۴۱۵ طرح صنعتی و صنایع معدنی در استان قم با پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد وجود دارد که حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها سه هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان با اشتغال زایی برای ۱۰ هزار و ۳۳۰ نفر است.