حجت الاسلام محمدی گلپایگانی: ما منادی وحدت هستیم/ هر در مسیر تفرقه بین مسلمانان بگوید و بنویسد، حلقوم شیطان است
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی: ما منادی وحدت هستیم/ هر در مسیر تفرقه بین مسلمانان بگوید و بنویسد، حلقوم شیطان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تکریم آیت الله اراکی و معارفه حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: همه عزیزان در این مجمع منشا خدمات بزرگی بودند که سال ۶۹ […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تکریم آیت الله اراکی و معارفه حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: همه عزیزان در این مجمع منشا خدمات بزرگی بودند که سال ۶۹ به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد. ایشان از همان ابتدا از تفرقه بیم داشتند که در این بحث مهمترین مورد ایجاد مشکل بین امت اسلام است.

وی افزود: آشنایی من با آیت الله تسخیری به سال ۴۰ میرسد که با هم در قم تحصیل میکردیم. البته آیت الله اراکی هم در این مجمع منشا خدمات بسیاری بودند و من مطمئنم که در دوران آقای شهریاری بهتر از این شود، زیرا که نیروی جوان ایشان می‌تواند باعث پویایی بیشتر این مجمع شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: همیشه وحدت مورد هجمه حکمرانان بوده است. در صدر اسلام نیز حضرت علی (ع) را مورد هجمه قرار دادند. همه افراد علی (ع) را مورد آزار قرار می‌دادند. نادر شاه افشار تلاش بسیاری در مورد ایجاد وحدت انجام داد، ولی ناکام ماند و اگر تاریخ را بخوانید میبینید که همین تفرقه در دوران صفویه و عثمانی باعث جنگ‌های زیادی شد و مسلمانان بسیاری کشته شدند. چندین جنگ بین شیعه و سنی اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان صفویه دولت انگلیس مقاماتی را به عثمانی و صفویه ارسال کرد تا این دو را به جان هم بیاندازند. دولت عثمانی تا قلب اروپا پیش رفته بود، ولی برای اینکه جلوی او را بگیرند، عثمانی‌ها را به جان شیعیان انداختند. در جنگ جهانی اول نیز با همین روال عثمانی را نابود کردند و کشور‌های زیادی ایجاد شده که هنوز هم هستند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی یادآور شد: در تاریخ هست که سید جمال اسد آبادی تلاش‌های بسیاری برای وحدت کرد. آیت بروجردی هم برای وحدت بسیار تلاش کردند. مذاکرات بسیاری با دانشگاه الازهر و شیخ محمود شلتوک انجام شد که نتیجه آن سند تاریخی شیخ محمود شلتوک بود که ایشان مذهب شیعه را به طور رسمی قبول کردند. این از خدمات آیت الله بروجردی است.

وی در ادامه افزود: آیت الله بروجردی نیز خدمات موثری را صورت دادند. ایشان اولین نماینده خود را به اروپا و آلمان فرستادند که مسجد موجود در هامبورگ نتیجه تلاش ایشان است که امروز هم ثمره بسیاری برای اسلام دارد. امروز هم بیشترین ضربه توسط همین تفرقه برای مسلمانان ایجاد می‌شود. ما منادی وحدت هستیم. هر که گفت: لا اله الی الله، محمد رسول الله مسلمان و برادر ماست. امروز هر که بگوید و بنویسد برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان، حلقوم شیطان است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: امروز مردم فلسطین مگر همه شیعه هستند که صهیونیست‌ها آن‌ها را میکشند. امروز حامیان حقوق بشر کجایند که ببیند چطور فلسطینیان را قتل و عام می‌کنند؟ اگر امت اسلام با هم متحد شوند، دیگر چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز چرا باید مردم حجاز اموالشان صرف نابودی اسلام شود. آن‌هایی که به خلاف نام خود را خادم الحرمین گذاشتند، در ریخته شدن خون مسلمانان شریک‌اند. امروز ما خوشحالیم که تحت لوای مقام معظم رهبری به سمت وحدت حرکت میکنیم.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در ادامه افزود: برخلاف آنچه در اینطرف و آنطرف میشنوید، حضرت آقا سالم و سلامت هستند و در این مسیر ما از رهنمود آن‌ها بهره می‌بریم و ایشان همه چیز را قبل‌تر پیشبینی می‌کنند که همه این‌ها تا به امروز کاملاً درست بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری داشنجو، در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمدی گلپایگانی متن پیام و حکم مقام معظم رهبری خطاب که حجت الاسلام شهریاری را قرائت کردند.