امکان افزایش صادرات بازارچه‌های مرزی تا ۴۰ میلیارد دلار
امکان افزایش صادرات بازارچه‌های مرزی تا ۴۰ میلیارد دلار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حسن آقاجانی ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات در استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به مشکلات صادرکنندگان استان قم اظهار کرد: صادرکنندگان استان در داخل استان مشکل ندارند، اما مشکلات این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حسن آقاجانی ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات در استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به مشکلات صادرکنندگان استان قم اظهار کرد: صادرکنندگان استان در داخل استان مشکل ندارند، اما مشکلات این صادرکنندگان در سطح ملی است.

وی ادامه داد: ویترین اقتصادی هر کشوری آمار صادرات است و این آمار نشان دهنده پایین بودن قیمت تمام شده کالا و کیفیت داشتن آن است، در این راستا دولت‌ها برای صادرات جایزه در نظر می‌گیرند و ترکیه در این زمینه بالاترین جایزه‌های صادراتی را می‌دهد و این کشور در صادرات موفق بوده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: صادرکنندگان برای افزایش ارزش پول ملی تلاش می‌کنند و با صادرات، اشتغال به وجود می‌آید و به همین دلیل باید مراعات صادرکنندگان شود، اما شاهد هستیم که هر روز قوانین جدیدی برای صادرات اعمال شده است.

آقاجانی راه نجات کشور را رونق صادرات دانست و تصریح کرد: ظرفیت افزایش صادرات به کشورهای عراق و افغانستان تا ۳۰ میلیارد دلار وجود دارد، البته به شرط اینکه قیمت تمام شده کالا در کشورمان کاهش یابد.

وی ادامه داد: امکان صادرات ۴۰ میلیارد دلاری از طریق بازارچه‌های مرزی در صورت اعمال قوانین مدنظر صادرکنندگان وجود دارد و این مساله کارشناسی شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم خاطرنشان کرد: صادرکنندگان با وجود مشکلاتی که دارند، به صادرات ادامه می‌دهند و به دنبال تربیت صادرکننده در یک موسسه آموزشی در استان قم هستیم