در حوزه صادرات،فاصله بین حرف و عمل مسئولان زیاد است
در حوزه صادرات،فاصله بین حرف و عمل مسئولان زیاد است

بهرام سرمست ظهر امروز ۳ دی ماه در آیین بزرگداشت روزملی صادرات و مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان در سالن همایش اتاق بازرگانی قم اظهار کرد:صادرات نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد و مسئولان استان باید همه تلاش خود را در جهت افزایش صادرات و رفع موانع به کار بگیرند. استاندار قم افزود:برنامه‌هایی در […]

بهرام سرمست ظهر امروز ۳ دی ماه در آیین بزرگداشت روزملی صادرات و مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان در سالن همایش اتاق بازرگانی قم اظهار کرد:صادرات نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد و مسئولان استان باید همه تلاش خود را در جهت افزایش صادرات و رفع موانع به کار بگیرند.

استاندار قم افزود:برنامه‌هایی در ارتقای زیرساختهای صادراتی تدوین می‌شود که باید مدیران و مسئولان نسبت به تحقق برنامه‌ها و مصوبات متعهد و پایبند باشند و به ویژه تا پایان سال،همت خود را برای تحقق اهداف صادراتی به کار گیرند.

وی تصریح کرد:در ۸ ماه نخست سال جاری در صادرات کالا از نظر وزنی با افزایش مواجه بودیم اما از نظر ارزش ارزی کاهش داشته‌ایم.

سرمست خاطرنشان کرد:در مسیر صادرات نیز موانعی وجود دارد و باید این موانع را شناسایی و در جهت رفع آن تلاش کرد؛متاسفانه در حوزه صادرات،هنوز فاصله بین حرف و عمل مسئولان زیاد است و همین امر موجب تصویب قوانینی شده است که پاسخگوی نیازهای صادراتی نیست.

وی وجود برخی از قوانین و مزاحم را از جمله موانع جدی در راه صادرات برشمرد و افزود:برخی از این قوانین هیچ گونه تناسبی با نیازهای صادراتی ندارد و باید اصلاح شود و مورد بازنگری قرار بگیرد.

استاندار قم بیان کرد:بخش خصوصی و دولتی باید با هم‌افزایی و همدلی در جهت رفع مشکلات صادراتی قدم بردارد و از همه مهم‌تر اینکه مسئولان اگر در توسعه صادرات،وعده‌ای می‌دهند به آن جامه عمل بپوشانند.

وی گفت:توسعه و رشد صادرات دارای الزاماتی است و باید برای افزایش صادرات به الزاماتی چون ارتقای کیفیت تولیدات و کاهش هزینه‌ها،حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و تجارت الکترونیک مورد توجه باشد.

سرمست عنوان کرد:در اقتصاد جهانی میان ارکان اقتصادی و صادرات،تولید ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و لازم است قانون‌گذاران و مجریان قانون و همچنین صادرکنندگان،نسبت به این ارتباط میان ارکان اقتصادی باور داشته باشند.

وی تصریح کرد:در شرایط تحریم باید از همه ظرفیت‌ها در جهت رونق تولید و افزایش صادرات استفاده کرد،ما نیز در سطح استان اقداماتی از جمله تکمیل پروژه‌های اقتصادی را در دست اجرا داریم که از آن جمله احداث نماشگاه های دائمی استان، نمایشگاه فرش و همچنین برند سازی محصولات مهم و راهبردی در قم است.

انتهای پیام