تفسیر قرآن را برای اعضای خانواده بیان کنید
تفسیر قرآن را برای اعضای خانواده بیان کنید
حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر برگزاری جلسات 10 دقیقه ای تفسیر قرآن در خانه گفت: متاسفانه حق قرآن را ادا نکرده ایم، باید تفسیر را در خانه ترویج کنید و برای فرزندانتان سوره‌های کوچک را بخوانید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت الاسلام محسن قرائتی امروز -شنبه ۱۹ اسفند- در مراسم رونمایی از صد و پنجاهمین نشریه قرآنی رایحه ویژه نامه استاد و مفسر قرآن کریم گفت: جلسات ۱۰ دقیقه‌ای با خانواده بگذارید و یک تفسیر ساده مثل تفسیر نمونه را برای آنان بخوانید. همه باید تفسیر قرآن را بفهمند، ولی بیشتر تفسیر‌ها به صورت تخصصی نوشته می‌شود. تفسیر را در خانه ترویج کنید و برای فرزندانتان سوره‌های کوچک را بخوانید.

وی با بیان این که «حق قرآن را ادا نکرده ایم» اظهار داشت: من خانه مراجع رفتم و از آنان خواستم تا توجه بیشتری به تفسیر قرآن داشته باشند و در بیشتر بیت مراجع به سخنرانی پرداختم. حتی به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدم و از ایشان درخواست کردم که به من گفتند پنج دقیقه صحبت کن، ولی وقتی به رهبر انقلاب گفتم، فرمود «شما ۴۰ دقیقه وقت درس مرا صحبت کن».

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: ما قرآن را علم نمی‌دانیم درحالی که امام رضا (ع) فرمود اگر علم می‌خواهید در قرآن است. باید برای قرآن نهضتی ایجاد کرد و هر کدام از شما می‌توانید یک جلسه قرائت راه بیاندازید، ولی فقط به الفاظ بسنده نکنید و لازم است که در تفسیر قرآن هم کار کنید.

وی با اشاره به تالیفات خود در زمینه تفسیر قرآن گفت: من از نظر علمی شاگرد آیت الله مکارم شیرازی هستم و نکات بسیاری در تفسیر نمونه وجود دارد که در تفسیر نور نیست.