تامین زمین ۶۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن قم
تامین زمین ۶۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن قم
سید اسحاق، با بیان اینکه تکلیف و سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین برای افزون بر ۶۳ هزار متقاضی واجد شرایط می‌باشد، گفت: زمین مورد نیاز برای احداث طرح نهضت ملی مسکن در قم به‌صورت کامل تامین شده‌است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید اسحاق، با اشاره به اهمیت تامین زمین برای ساخت مسکن ملی اظهار داشت: تکلیف و سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین برای افزون بر ۶۳ هزار متقاضی واجد شرایط است و زمین مورد نیاز برای احداث طرح نهضت ملی مسکن در قم به‌صورت کامل تامین شده‌است. 

وی افزود: در همین خصوص ۶۹۰ هکتار از محدوده شهر قم شامل سایت ۵۶۰ هکتاری و سایت‌های ۲۲، ۱۷ و ۲۷ هکتاری شهرک پردیسان، همچنین بخشی از سایت ۶۳ هکتاری واقع در جنب شهرک قدس قم به‌صورت تراکم بالا و آپارتمانی برای طرح نهضت ملی مسکن قم اختصاص یافته‌است.

سید اسحاق اضافه کرد: در خارج از محدوده شهر قم نیز سایت پرنیان در فاز نخست خود در ۲ هزار و ۶۲۰ هکتار در نظر گرفته شده که در قالب دو سایت ۳۵۰ هکتاری و یک سایت ۱۷۰ هکتار در مرحله نخست آن، زیر بار اجرا و احداث واحد‌های مسکونی خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در فاز نخست شهرک پرنیان هفت هزار واحد مسکونی احداث می‌شود، گفت: سه هزار هکتار نیز به سایت پرنیان در قالب قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن در آینده افزوده می‌شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: ۵۴۵ هکتار نیز در قالب الحاق به شهر قنوات برای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص‌یافته که هفت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در آن احداث خواهد شد.

وی با اشاره به الحاق ۲۱ هکتار با ظرفیت احداث ۵۳۴ واحد مسکونی در شهرستان کهک، یادآور شد: در سایت ۴۵۰ هکتاری طایقان نیز چهار هزار واحد مسکونی در حال احداث است.

انتهای پیام/